Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Boktips och en annan passion...

Av Anders o Lisa - 10 december 2010 11:42

Nu har jag kört Anders till stationen och han är på väg till Göteborg, undrar om det blir något bilköp... :), tror det... :D


I morse hade vi - 16°, nu är vi där igen, inga större prommisar med brudarna.


I dag tänkte jag bjuda på lite boktips :). För den som gillar deckare kan jag mycket varmt rekommendera två böcker av Johan Theorin;


   Två tokbra böcker varav jag själv tyckte allra bäst om Nattfåk. De bör läsas med Skumtimmen först, om man tänker sig läsa båda två, men väljer du bara en rekommenderar jag som sagt Nattfåk! Utspelar sig på Öland med härliga personporträtt ...du blir inte besviken...


Över till hundböcker;


   Här finns mycket matnyttigt för den vetgirige med många bildillustrationer och förklarningar. Anna Holmgren o Marie Söderström Lundberg har skrivit Låt tassarna vila, och i Fysträning för hundar är Stefan Rosen med. Dessa tre är engagerade i utvecklingen inom rehabilitering och ingår i den veterinärmedicinska rehabgruppen i Sverige.


Nu över till en annan passion jag har här i livet, och självklart är det hundar med...

Hundfigurer i brons, porslin eller varför inte tavlor. Det är ett "långsamt" och noga valt samlande, letar efter de där motiven...och prissumman har väl satt stopp i bland.


   Detta, har jag för mig, är min första vinthund i porslin...en liten en...


   ...och detta min första bronsfigur...var jätteglad när min syster sålde denna vidare till mig. Hon är möbelsnickare och intresserad av bl. a gamla ting.


   Denna köpte jag från Tyskland, är lita av stoltheten än så länge bland bronsfigurerna...


   Brons är favoriterna men det har  smugit sig in lite  porslin också...


   Lite annorlunda figur i typisk vinthundspose...


   Denna tycker Anders inte om, men den får vara framme ändå... :)


   Två engelska greyhounds som kanske varit ute på harjakt...


   Och mitt senaste inköp, kommer från Kina, syns tydligt tycker jag...annorlunda i sitt utformande.


Nu låter det kanske som att jag inhandlar hundfigurer varje månad...så är inte fallet... Den sista landade i hemmet för ca 1 år sedan. Som sagt det är ett livslångt samlande, av de rätta hundarna. Ibland har budgivningen blivit för hög och vissa guldkorn har gått ur händerna. Men mest grämer jag mig över en oljemålning på Tradera som jag missade innan jag lärt mig hur man budar "smart"... :)

Sedan går det upp och ner hur aktiv jag är i sökandet.


Men allra mest tycker jag om dessa tre figurer... :D


  


Ha en riktigt skööön freda´  gott folk!


 / L

 
 
anneli

anneli

10 december 2010 13:07

Gud vilka fina prydnads whippetar ni har. vart helt såld på den med tre st som springer=)

ha det gott.

http://jakko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linnea

10 december 2010 21:48

Ja, Toyota ska det vara! Vår buss har gått 43 000 och den gick igenom besiktningen denna vecka utan anmärkn. Jobbigast med en Toyota HiAce är alla bilförsäljare som vill köpa, de ringer, skriver, SMS:ar, men den är inte till salu ...
Kramar till alla och en extra nospuss till Klara.

 
Anncie och co.

Anncie och co.

12 december 2010 22:09

Vilken jätte fin samling ni på börjat Lisa!
Hoppas att få se den "live" någon gång :-))
Många advents kramar till er alla!
/Anncie och Tobbe

http://www.steelsuccess.se

 
åsa

åsa

13 december 2010 14:17

Blev det någon ny bil?

http://emmalines.se

 
Ingen bild

Sofi

13 december 2010 16:01

Å,kom igen nu.... Blev de nån ny bil eller?
Den såg jätte fin ut..
Juste samling Whippar.. Men de bästa är nog de ni har LIVE...=)

 
Ingen bild

Lisa

13 december 2010 19:19

JO, det blev en "ny" bil...Anders hade den med sig hem i fredags. Vi är jättenöjda med den, sitter bra och skön att köra! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards