Alla inlägg under juli 2011

Av Anders o Lisa - 27 juli 2011 14:18

Vår blogg heter ju faktiskt Krokens-Whippets...så nu har jag tröttnat på att mötas av ett avloppssystem varje gång jag kikat in för att se om Anders har gjort något nytt inlägg!


Bättre med den här bilden, tycker jag...


   Klara vill ha glass! 


Är nu inne på min tredje vecka av semestern som tyvärr har haft för mycket inslag av regn hitintills...men igår o idag har det varit skönt och jag hoppas att det fortsätter så, lite till.


Vi hänger även med i vad som sker på SM fronten...Anders utmanade mig i att tippa vinnare och placering, vilket han nu nog ångrar då ställningen står 240 riksdaler till Lisa...men det är ju inte över än...och det var han som ville blanda in pengar!! :)

10 kr för varje rätt tippad placering.


Så var det då Anders nya kvinna som heter Gretsch men kallas för Gretschen numera. Hon är guldig o grann o gör honom lycklig...


   ...t o m så här nöjd...


Nåja...vi fick vara med på ett kort, Klara o jag, tillsammans med den "guldiga"...


   ...och nog tycker jag att Klara glimmar starkare! :)


Han går upp 05.00 på morgonen för att hinna med en timme tillsammans med henne innan jobbet börjar...Hörde någon bara detta och namnet Gretschen så vore nog skvallret igång på bygda´!


Och så kommer de sedvanliga korten på springglädje...




 



 



 



     Men hon är tagen för tillfället av löpet och i vanlig ordning är vi oense om när valpveckan ska inträda...det är väl skönt att vissa saker inte förändras... :)

Det kan gå vilt till i diskussionerna vad det gäller hundar, träning osv.


Väl hemma vilar Klara ut och undrar vad Husse håller på med...


 Gääääsp...



  ...ena stunden skyfflar han ogräs...


   ...för att i nästa stund befinna sig på taket :/....


Avslutar med frågan, "vad ska du göra i sommar?"...och då kan man ju svara som damen gjorde i tidningen... :) 



  :))))))....


 / L

Av Anders o Lisa - 11 juli 2011 18:56

... såg det ut så här:


   

... och vips! så var allt klart. Helt otroligt vad fort det gick, men så var det riktigt duktiga hantverkare också : ) Sköönt, nu slipper vi oroa oss när det regnar ordentligt...


Ha´t gött!


/ A

Av Anders o Lisa - 11 juli 2011 13:56

Nu har det grävts för fulla muggar här hemma. Så här såg det ut vid 11.00:


   

Vi ska ha ett nytt avloppssystem med trekammarbrunn och infiltrationskassetter...


Återkommer när det är klart : )


/ A

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards