Alla inlägg under februari 2010

Av Anders o Lisa - 28 februari 2010 20:43

...idag har jag varit ut till Lyckan  och firat min ena syster som fyllt år. Vi har ett stort gemensamt intresse: djur!


Vi åt gott, PRATADE (det är vi väldigt bra på när vi kommer ihop)) och skrattade. Med mig hem hade jag nyvärpta ägg och så klart lite KORT!


    Lyckan, en liten hästgård, i vinterskrud.


   Här står Hints Action, till vardags kallad Axel. Bakom syns Zingo.


   Hönorna som försett mig med ägg...


  

Herrn i huset!


   Stretchar lite... väl inne möts man av denna lilla tjej, My 8 månader.


   Vad dessa två gör vet jag inte, men de verkar trivas med det!


   Hon är sååå söt lilla MY.


Carinas stora intresse är westernridning som hon utövar  på Axel, en American Paint Horse.

   Carina o Axel på en av många clinics de deltagit i.


TACK Carina för en trevlig afton!


 / L

Av Anders o Lisa - 27 februari 2010 16:43

Igår fick Hanna prova att jaga efter trasa. Det gick superbra; hon var tänd, uppmärksam och efter "loppet" fick sig trasan en rejäl omgång! 


/ A o L

Av Anders o Lisa - 27 februari 2010 03:57

Jaha, ja. OS-guld. Curling. Damer. Helt ljuvligt! Mer drama än så här kan det inte bli...


Vi bänkade oss, och tänkte: "Vet inte om detta kommer gå så bra, i o m att tidigare matcher vi tittat på inte gått Sveriges väg." Men vi var tvungna att titta ändå, förstås!

                                                             (Copyright: SVT ?)

Bernard inför sista nerviga stenen...


   Glädjen strax efter att stenarna stannat... (kameran i högsta hugg!)


   Kyssarna...


   Hyllningarna... Helt sanslöst vilket drama! Och OS-guld, IGEN! 10e omgången måste jag nog ändå säga var häftigast; att ligga under med två poäng, och sen plocka just TVÅ poäng för en avgörande skiljeomgång...


Men att svenskorna var i OS-final (och att jag vrålade lite mer än jag brukar!) bekom varken Hanna eller de andra töserna särskilt mycket...

   "Men lugn, husse, dä ä ju bare på lek! Slappne av litte´..."


/ A

Av Anders o Lisa - 26 februari 2010 12:13

Ve och fasa, vi kunde inte komma ut på nätet igår. Men nu är vi med! :)


" Hittade " två bilder som jag gärna lägger ut, de får tala för sig själva...


                                                                                                                      Copyright: Stefan Rose

  WR 2007 Karlstad. PM Milk and Dark Honey (Scilla), Kvarnhällens Baloo. Bakom syns PM Easy On The Eye och Kvarnhällens Bagheera.  



                                                                                                               Copyright: Håkan Persson

Norrköping 2009 B-semifinal. 1a Moneystep´s Tala,  2a Idomic´s El Togipie,  3a Goat-Wools Viggen,  4a Torshammarens Alv


Och hemma är de sedan gosgurkor som fiser runt i trädgården, detta är ju en perfekt ras!


  

  

Nu ska jag snart iväg och jobba, men vi hörs nog i helgen. :)


 / L


Av Anders o Lisa - 24 februari 2010 12:02

Börjar med Hannas tandlossning. Hanna vill gärna att jag visar ett kort på hennes tappade tänder eftersom "vissa syskon" stoltserar med sina på bloggen. Hanna tyckte att vi kunde lägga till Scilla och Klaras tappade tänder på kortet, men vi kom fram till att ärlighet varar längst! :)

  

**

Sedan har jag varit och rotat i alla kort vi har och fastnade för dessa bilder.

2e april förra året, vi hinner med en skön fika på Orvars ängar innan jag börjar jobba.


Klara o Kakan;

   " - Vad har Du där, jag känner att det luktar nå´nting? "


   

" - Åååå, vad är det? "


   " - Om jag sträcker ut tungan liiite till ..."


   " - Det var mig en snål Käring, men det kanske finns några smulor kvar i näsan?! "


   Vi såg även denna lilla varelse på samt en fästing på denna promenad 2e april, är det vanligt?

  

Fästingen kan jag vara utan men det andra längtar jag efter!


/ L


Av Anders o Lisa - 23 februari 2010 08:26

Jag tycker det är lite underligt att jag på något sätt är fascinerad av all denna snö. När folk blir insnöade och med alla problem i både privat- och kollektivtrafiken, så tycker jag ändå att den här perioden (som vi snart har bakom oss) blir något att minnas! Vi kommer att säga: "Jag minns vintern 2009-2010!" Den 201a dekaden inleddes med Kung Bores nacksving på Svea Rike!


Här några foton ur lokaltidningen PD från idag:

   

**

Igår såg vi en älg, som 50 meter härifrån, gick genom grannens trädgård.

   Ut över "stora vägen" för att sekunden senare få en lastbil rusandes i hasorna! Det var riktigt nära att han blev överkörd, stackaren. Lastbilen kom från en lång nerförsbacke där det alltid går för fort, så det hade nog inte blivit mycket kvar av fjolåringen om krocken varit ett faktum! Den backen har skördat både katter, hundar, hästar och älgar...


Och så får Du akta ryggen i all snöskottning!


/ A

   

Av Anders o Lisa - 22 februari 2010 16:33

...den ende i hushållet som har någon energi för tillfället heter Hanna med H!


  

Först när hon kommer ut ska hon sitta en stund och kolla läget...


     Sedan bär det iväg till någon snödriva, där hon "simmar" och ålar runt.


   Efter det några ruscher, sedan tillbaks till ruta ett igen.


  

När vi tycker det är dags att gå in tycker inte Hanna det! Då får vi locka och låtsas att det händer jätteroliga saker inne, för vi själva fryser och vill in : )


Väl inne kommer pass två och ställer ingen annan upp så sköter jag det själv!


/ L



Av Anders o Lisa - 21 februari 2010 12:25

Idag fick alla whippor upp på bordet. 


Vi har hittat sammanlagt tre tänder efter Hanna denna veckan, så det är nog förklarningen till att hon inte velat äta upp hela matransonen några kvällar.


Först ut Hanna med H:

  

   4 månader och 3 veckor, vikt 8,4 kg

Som vanligt kunde inte jag och Anders enas om ett kort :)


Sedan Scilla:

   Den här tjejen blev Bis-valp första gången vi ställde henne ( en av de få), visserligen inofficiell men den största rosetten vi har!


Sist ut för dagen Klara:

   som tycker det här är jätte fånigt och blir stel som en pinne, hon vill hellre visa att hon kan vinka...

 

...och dessutom räcka ut tungan samtidigt!

 

Avslutar med en High-Five! 


/ L

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards