Alla inlägg under juni 2010

Av Anders o Lisa - 26 juni 2010 22:56

...stassen...


  

...det glada 80-talet innefattade bland annat detta fenomen...


  

...kvalitativt tyg med ordentligt sydda kanter, ja Ni ser ! Den här kostymen har pallat åtskilliga timmar med slitningar och diverse ryck...


  

...och slutligen hamnade den högkvalitativa bomullskostymen hos de sötaste och de mest  oskyldiga whippettöser Ni kan tänka Er ... 


  

..."Mmmmrrrrrgh - dra då! Den är min, MIN, MIIIIIN ! ! !


Jag hade tänkt mig framtiden för min ärorika dräkt som slittyg åt mina goa töser, men omvärderingen var omgående och genomgripande; "Ritsch, ratsch" - jag skickar ner tygresterna till källaren.


De kommer funka ypperligt som helt vanliga trasor...


/ A





Av Anders o Lisa - 23 juni 2010 22:26

Slutade tidigt i dag och har nu ledigt resten av veckan :D


Solen har varit framme i dag men det är kallt i vinden, vilket känns då man kommer i skuggan.


Så jag och tjejerna har tillbringat eftermiddagen och tidig kväll i solen...


   Dörren in hade blåst igen så Hanna hade placerat sig på den lilla bänken utanför...


   Scilla kollar in Klara o Hanna som busar.


   ...undrar vad som rör sig i tankarna här...


  " Jag är STOLT över mina öron!


   Nu växer det för fullt, får nog halvera perennerna till hösten.


   Diggar  jätte-vallmo...


   Plymspirea som snart slår ut...


   Alunrot, tror jag.


   Och den "sura tanten" är jag som konstaterar att solen försvinner ner bakom träden runt 2o.00 tiden.  Hoppas det blir minst lika skönt väder i morgon... 


 / L

Av Anders o Lisa - 21 juni 2010 21:30

Ja, håll tillgodo...


Anders och Hanna var ute i trädgården i lördags kväll och kastade boll. Hanna tog jätte fina lyror  och jag sprang in efter kameran då vi har fototorka här!


Här är resultatet:


   Anstränger man sig så är det kanske ok!


  ..öh väänta..


  Hoppa högt kan hon jaa...


  ????


   ...inte såå illa : / ....


   Inomhus låg objektet i alla fall still.... Klara nöjer sig inte med en bädd...


    Hanna vid rundbanan i Västerås.  Har man inte ett linsskydd som ger en soft och drömsk bild så beträd en valpträff och vips så är det kirrat :D....Det är alltsånosseckel som ger den dimmiga känslan över bilden!  Billigt o bra...  ;)



****

Och så lovade jag boktips inför ev. semester;


Boktjuven av Markus Zusak, en av de absolut bästa böcker jag läst!


Hypnotisören av  Lars Kepler, svår att lägga ifrån sig.


Midvinterblod, Sommardöden och Höstoffer av Mons Kallentoft, häärliga deckare!


****


Nu laddar vi för Krokens egna Midsommartävling i race. Klasserna är ;


Mest svansvifftande hund i mål

Mest kampning om trasan

Snyggaste stoppet i sanden


Anders har klippt banan samt krattat och rensat gropen, vi är redo...


/ L



Av Anders o Lisa - 17 juni 2010 17:49

...skrev förmiddagsblogg, jag tar en em-blogg.



Det var stökigt på planen, två av deltagarna vägrade att chilla...


 

...men den med rumpan i vädret och halsen i backen, är Scilla... 


  

Här är vår vägvisare när man är lite depp : )


  

...härliga snablar


   "Har jag sagt är det är varmt ?"


/ A

Av Anders o Lisa - 17 juni 2010 12:08

Har ju faktiskt glömt att blogga om min licensstatus på rundbana!


28e maj fick jag en formell bekräftelse på att jag genomgått B1 licensutbildningen, och hundhälsningar till och med... :D


Men känner att jag har mycket kvar att lära! Och det bekräftas ytterligare när jag läser Åsas blogg/ kennel Emmaline´s  idag. Hänger absolut inte med i allt, men förstår en del....


Hoppas att våra uppfödare står ut med alla frågor som kommer att uppstå, även de konstiga...:) 


Kan inte ens påstå att det jag hitintills lärt mig sitter som en smäck, utan fastnar nog efterhand som man ägnar sig åt sporten...


   Moneystep´s Tala, Klara  och  Emmaline´s DS Häxöl


Nu ska jag snart i väg och jobba, vi hörs!


 / L

Av Anders o Lisa - 16 juni 2010 12:30

JA, inte kunde jag tro att jag skulle hamna på FB!! Vi får se om jag diggar det tillräckligt, eller...Därför har det skett lite mindre här..


Men till helgen kommer det nog några kort, är ledig och tror på sol, om inte tidigare...


Har ringt en andra gång till G W Store och påmint om min beställning, den hade de inte fått iväg... Men killen till och med ringde upp senare, ang. storlekar, och vi fick ett trevligt samtal...är alltså inte lika irriterad som tidigare... Vore skönt att få lite "utrustning" lagom till juli då vi kör igång igen och försöker  få till ett  licenslopp för Klara på rundbanan :) Det är inte så LÄTT att få tag i tävlingstäcken och munkorg, upptäckte vi...


Vi har så´na här dagar nu...


        


 / L

Av Anders o Lisa - 13 juni 2010 21:58

Om Du som besöker denna blogg är hundägare -


                                   * * *  Vad sysslar Ni huvudsakligen  med?

Av Anders o Lisa - 12 juni 2010 11:52

Här blåser det och termometern visar på  13,5°, alltså är dörren stängd ut till trädgården och Hanna tror vi blivit galna som gör på detta vis. Hon kan vara ute en hel dag samt kväll och ändå får vi truga in henne i slutet av dagen...


   ..".man kan stå och bara titta och lyssna på allt, länge"...


Klara, en morgon...


   Spanar av gården...


 inga inkräktare så långt ögat kan nå...


   Då stretchar vi lite bakåt...


   ...sedan framåt, "mmm skönt".


   "Sätter mig lite vid Korkeken"... 


   "Tjohoo, kom igen Klara!"............."Men va´ fasen"...


   ..."Hon med H, vart kom hon ifrån???" 


   "ska jag sticka efter, tro?"...


 / L

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards