Alla inlägg under mars 2010

Av Anders o Lisa - 31 mars 2010 18:14

Hanna njöt i fulla drag när hon fick följa med ut på åkern. "Wow, kan jag springa så här fort!? Häftigt, kolla va' snön sprutar upp bakom mig!!!"


  

       

  

"Måste andas ut lite också, men jag får inte visa att jag är trött, så jag låssas titta efter en fågel eller nåt!"


  

"Detta måste vi göra om!"


Det var underbart att se hennes leende, när hon for fram och tillbaka...


/ A

Av Anders o Lisa - 30 mars 2010 08:29

Rösta gärna!!

     


    


/ A

Av Anders o Lisa - 29 mars 2010 21:48

Tidigare under dagen fick Hanna följa med mig in till stan för att vara ensam i bilen när jag gjorde ett kort ärende. Efter det tog vi en promenad runt djurparken och kikade på "bääna". Det var mycket att hålla reda på för Hanna : ) Men hon sköter sig jättebra i bilen även när hon är ensam, och under de här solopromenaderna på nya marker. 

**

Under kvällen stod dragkamp på schemat...


  

"Alla får va' med!"


Ute däremot såg det ut så här...


  

På väg mot Blåkulla...


Väl mött!


/ A



Av Anders o Lisa - 27 mars 2010 10:33

...och jag laddar för en liten promenad. Scilla och Klara är måttligt intresserade av regnpromenader (iaf i början av turen), Hanna däremot tror jag inte kommer ha någonting emot lite blöta.


Anders band, Magnolia, har releaseparty, på rock-baren Café XO i Åmål i kväll.

Alltså har vi tjejer en dag/kväll för oss själva, vi får se vad vi ska fylla den med...


   Magnolia                                                                                             Foto: Linda Hellsing


Har än en gång letat fram lite återblickar från förra året, detta väder som råder nu får varken mig eller Anders att fota något nämnvärt. Det är så mycket roligare och blir bättre bilder med ingredienserna PROMENADER -  SOL - SKOG - NATUR...


   Klara i blåbärsriset...


   ...nyss utkommen ur skogen med spindelnät på nosen och tuggandes på en kotte, härligt...


   ...ställer mig lite i solen och njuter. Detta var i början av Juni 2009


   Men redan 25e mars kunde vi vistas i skogen...


   Ha en trevlig helg!


 / L

Av Anders o Lisa - 25 mars 2010 08:58

Under ett par dagar har jag sett liknande spår på två olika ställen, varav det ena precis utanför vårt hus. Är det nån som vet vilket djur?


  

  

Det övre spåret hade vi här hemma, och där såg man tydligt stora kliv, som i galopp. Spåren är ca 10 cm "långa".


/ A

Av Anders o Lisa - 23 mars 2010 10:10

...från himlen. Det nästan vräker ner, 3 plusgrader, och det har försvunnit mycket snö! Nu känns det som att våren inte är långt borta, när man ser snön försvinna dag för dag. 


Jag var ute en sväng och tog vara på grenar och ris efter att snön knäckt 4 grenar på vår "parad-apel", och Hanna var med ute. Hon tog sig nästan vatten över huvudet, men det var "helt underbart!", enligt hennes egen uppfattning!


  

  

Hon är ju ordentligt pälsad, som synes, så hon blir definitivt inte frusen : )


Med Stora Steg Mot Våren!!! (ursäkta tjatet, men det är liksom detta som gäller nu)


/ A

Av Anders o Lisa - 21 mars 2010 17:16

...är det idag. I förmiddags satt jag och kikade runt bland några bloggar (som jag besöker varje dag) och tyckte synd om dem som skrev att det SNÖADE ute, och det tog inte så lång tid innan jag fick börja tycka synd om mig själv! Här skiftar det mellan regn, små flingor och stora flingor, Anders säger som ett mantra att "det ligger inte länge" och det kanske det inte gör men vad är det för fel på +9 och sol som vi hade igår!


Som tur var fick vi besök av Peter och Susan, som hade med sig tårta, så det kändes genast trevligare. Först blev de utskällda av tjejligan, väl inne och sittandes ner kom överfallet tillsammans med Hannas uppvisning av "hur man rejsar inomhus och använder soffan som avstamp inför nästa runda!" De ska skaffa sig hund i framtiden, vi får väl se om det blir en whippet........


På förmiddagen tog jag lite kort av det lugnare slaget:


   Klara är lite loj, i början av april är det valpvecka.


   Vart har valpen Hanna tagit vägen...


   Se så "tikig" jag kan se ut när öronen ligger ner!


   Här är det Scilla som undrar vem som har mest skägg??...


   ...jag har iallafall läängst tunga, eller...?


 / L

Av Anders o Lisa - 19 mars 2010 12:18

Här kommer en liten mini-blogg innan jobbet.


Hanna har fått ett vuxet uttryck i ansiktet, ibland kan hon ge en blick som ser hur dryg som helst ut. Ungefär "Å vem är du då som har regnat ner här?". Man nästan frågar ursäktande om man får slå sig ner bredvid henne i kökssoffan! 


Hade fullt sjå med att försöka få ett kort på henne i sidled inne...


 

**

   Cooola Hanna uppmanar alla till fredagsmyys!


 / L 

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards