Alla inlägg under februari 2012

Av Anders o Lisa - 25 februari 2012 13:31

... men för övrigt ett lysande väder!!!


Skulle få sovmorgon idag då jag jobbar helg med sena kvällar...

Väcktes av hundskall... vad är det som händer...



.



Elton hade tittat ut och fått syn på dessa...



.



De stod utanför huset och betade på trots hundskall inifrån.



.



Vi tog oss en skön minipromenad i skogen. Träffade en av grannarnas hundar, snälla Samantha, som är en Irländsk setter. Elton for runt, skällde och löjlade sig. Till slut vågade han sig fram, för att sedan ställa sig och titta ointresserat åt ett annat håll... så var det inget mer med det.

Upplever att han redan är lite i "spökåldern". Bilar som helt plötsligt står där det inte ska stå någonting verkar läskiga. Gå utan Klara på vägen i skymning... då får man morrskälla och resa lite ragg och blåser det då plötsligt till så är det lite läskigt oxå...



.



Här har vi släppt ut sekatören... så han får göra lite rätt för sig! Inte många buskar kvar nu, eller grenar snarare sagt... som han inte varit och gnagt på... ;)



.



Tjejerna däremot... de ska bara njuuuta i solen...



.



OCH här är beviset... vi har vår i Kroken! :D



.



För övrigt småspringer det på... livet alltså...



Ha en go helg!

.



/ L 

Av Anders o Lisa - 22 februari 2012 14:30

... ägg, ja så här såg det ut tidigt i morse...


.


Ååhh... vad har du dääär... luktar gott...



.



Kan jag få smaka, eh eller känna på det...



.



... snääääääälla Matte... bara liiite...   



.



Hhmm... "man ska inte äta vid matbordet om man är hund" - tydligen... snålkärring ä´va´hon ä´...



.



Precis som i övriga delar av Sverige är här snorhalt. Fick ta på mig broddar för att ta mig från huset och till bilen. Detta har även fått efterverkningar på "han som gärna vill ha ägg"... håller andan ibland innan jag får stopp på ruscherna inomhus.

En av de få gånger jag vill ha snö, så där lite lagom... ;)


Igår smaskades det semlor till tusen runt om i vårt avlånga land... fettisdagen, själv är jag ingen älskare av semlor. Varenda människa på fejjan inmundigade denna lilla delikatess (liten o liten), eller många i alla fall ;)...


För övrigt kan jag rekommendera ett blogginlägg idag, "Titta framåt" heter det. Gå in på Steelsuccess Whippets bland mina länkar. Mycket bra skrivet Anncie! :)



.



Här har vi en kille som blickar åt sidan i alla fall... än så länge...


.


/ L 




Av Anders o Lisa - 19 februari 2012 10:39

... med en pipig Elton. Just nu sover han men tidigare i morse vankade han av och an och spred sitt missnöje. Tror det är tänderna som spökar, såg igår att han fått två nya i överkäken. 


Ute är det rena isgatan, broddar framtagna! Nästa tanke... nu blir det åka av inne för Belgaren... 


Moneystep´s Koruna och AxRace Banana Split - bästa tik och hane på Rundbana 2011!

Och jag håller fullständigt med...


Vill börja med att ta av hatten och buga för alla nominerade! Alla är mycket duktiga hundar och jag förstår att ägarna känner en stor stolthet.

Men Koruna och Banana Split tycker jag har varit väldigt jämn-duktiga i sitt tävlande och därmed värdiga titeln.


Vad det gäller Banana Split så borde den hunden få ett specialpris... vilken karriär. Trots sin ålder detta år och slagen på SM tycker jag ändå att han resten av tävlingssäsongen talar om vart skåpet ska stå!


Än en gång - GRATTIS Koruna och Banana Split!


Och vilket spännande år vi har framför oss. Unghundar som får mer rutin... hundar som går in i sin bästa säsong... som sagt, det blir åka av. :)


.



Bästa Klara Underbara...



.



Busen Elton...



.



... som tycker om att "prata"...



.



Hej svejs...


.


/ L 




Av Anders o Lisa - 17 februari 2012 19:45

FRIDAY!  

Av Anders o Lisa - 15 februari 2012 10:00

... ja, så hette min andra greyhound...


Anders städade i ett skåp häromdagen och hittade en tidning från 1992. Närmare bestämt NWT (Nya Wermlands Tidningen) som rapporterade från utställningen i Ransäter där X-man o jag fick pryda utsidan. :)


..."ska du ha den här eller ska den slängas"... klart jag ska ha "den där"!



.



En stolt Matte...och en underbart snäll hund...


En sak jag funderar över är varför han skrev "hela familjen"? Visst har jag en hundtokig familj men de är inte med på bilden där bak. Den röda tiken till vänster är min och det är en vän som håller i kopplet.

Om jag inte minns fel så är det några greyhound-ägare från värmland... ev. arrangör som ihärdigt försökte påverka reportern att välja en värmländsk hund (greyhound)... men han sade bestämt nej... ville ha X-man och så fick det bli! :)))

Lite kuriosa över hur detta ekipage från Dalsland hamnade på första sidan i en värmländsk tidning... ;)


Och troligen den första och enda gången jag har beträtt BIS-ringen, jajjemän här passar vi på att skryyyta liite... fast det är nog inte så mycket att skryta om... Vi var några ägare till Gulds avkommor som anmälde oss till bästa uppfödare, tror jag, och lyckades knipa sista placeringen! 


Till sommaren är det alltså 20 år sedan, herreguud vad tiden går... 



/ L


Av Anders o Lisa - 13 februari 2012 14:44

... ur stuprören, ja så kanske det är... ;)


... de har i alla fall en touch of shabby chic... stupröret o gaveln alltså! :D


Det var en underbar dag igår, + 2,5° och grannens barn åkte pulka utanför staketet. Perfekt att ta ut Elton så han fick bekanta sig med barn.



... men åter till stupröret...



.



Ligger det löv här?



.



Nä men...



.



... va´är det där...



.



... bäst att smaka...



.



... det var ju gott...



.



... tar lite till...



.



... mmm inte så tokigt...



.



... vart kommer det här ifrån tro...



.



... springa springa springa...



.



... va´sa du?



.



Kom igen Matte - rör på dig!



.



Äsch, jag får springa själv...



.



... springa springa springa...



.



... nu sätter jag mig lite...



.



VAD var det som lät där?...




.



  

... hur var det Husse sa att man skulle beskära?...




.



Var det något som lät inne tro?....



.



... nu vill jag in!



.



/ L                 

Av Anders o Lisa - 12 februari 2012 13:08



.


... och vi latar oss...  




.



Jag sitter lite här...




.



... och jag sitter lite där...



.



... och se´n blir det bus!


.


/ L 

P.s funderade på vad det var som lät utanför fönstret... takdropp :)... det är lätt att förivra sig... men gött har vi det... +°... 

Av Anders o Lisa - 11 februari 2012 12:48

... som gör mig lycklig när jag ser dom och känslan av sommar längtar jag efter...



.






.







.







.







.







.








.








.








.




             



/ L       

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards