Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Nytt år - nya tider!

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

   

Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :)


Vi nosar och letar oss framåt...  


Mitt mantra för tillfället är att vi har vänt, vi går mot ljusare tider, visst låter det härligt!!


Har varit sjuk och precis avslutat 3e veckan nu. Första veckan var vidrig. På julafton var jag väldigt nöjd med att jag kunde äta lite och se på tv:n och veckan som gått har övervägande varit bättre, men så fort jag ansträngt mig lite har jag blivit sämre. Man kan ju gå till doktorn men stönig som jag är tänker jag att imorgon, då är jag myyycket friskare... 


Vädret idag är ingen höjdare. Tyvärr så har snön smält ner till stenhård skare eller ren is där man skulle kunna åka skridskor på vägarna. Bättre var det för några veckor sedan när snön vräkte ner och framför allt Elton kunde rusa runt som en vettvilling! Klara hon rusar i mer korta ryck...


 

Först ut och kolla läget...


 

... sätter mig lite...


... för att sedan påbörja en rusch!


 

Tjohooo


   

Wiihiii...


 

Runt enen...


 

... bromsa lite...


 

... och sedan in...


Elton har lite längre tokryck...


 

Tadaaa - here I come!


 

Hittar en trasa...


 

... ruska ruska...


 

"Kolla Matte - vilket Byte!!"


 

"Näru, den får du INTE!"


 

"Ha ha, den är Min!"


 

"Vart tog den vägen!!"


 

"Äsch, vem behöver en trasa för att springa"...


 

"Wohoooo!"


 

"Det svänger ju!"...


 

"Moahahaa, nu du Matte!"


 

"Kommer jag och tar DIG!"


 

"Jag vill springa ännu fortare!"


 

"Iiihiiiiiiii"...


 

"Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!"


"SNART lyfter jag!"


 

... och här ligger den bästa Elton, nöjd och tillfreds...


Men som sagt, nu har inte mannen fått springa lös på några dagar och vi försöker kompensera detta med promenader och...


 

... hjärngympa.


För övrigt har jag äntligen fått upp några fröautomater och det är en väldig aktivitet på fåglarna vissa stunder...


 

Talgoxar och blåmesar är de som besöker oss mest...


 

... sidensvansar, tror jag de heter, har vi sett lite utav. Men jag hoppas på fler arter ju längre tid vi matar, läste någonstans att man ska börja redan i september och hålla på fram till april, om jag inte mins fel. Så familjen har alltså utökat... :)

De ger mig sköna och rogivande stunder vid köksbordet!


 

Så här såg det ut runt jul... vill ha tillbaka detta hellre än det som är nu, och det kommer nog...


 /L



P.s Den sista tiden tycker jag att jag bara läser om bortsprungna hundar på FB och det gör mig så ONT!!

Och är de inte bortsprungna pga raketer bl. a så slår man ner hundägare och stjäl deras hundar... VAD ÄR DET SOM HÄNDER allvarligt talat!!!! Det här med att slå ner och stjäla hundar måste väl vara en ny företeelse , eller??






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Av Anders o Lisa - 26 april 2012 10:51

Ursch... tråkigt väder... det vill liksom inte släppa det här gråa regntunga. Igår hade vi lite sol av och till och framförallt varmare, då känns det mycket gladare liksom! :)   Läser på facebook och bloggar hur många är igång med träning inför k...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards