Direktlänk till inlägg 9 december 2010

God för middag...

Av Anders o Lisa - 9 december 2010 10:29

Julkonserten i går gick väldigt bra, tror de flesta av oss var nöjda. Det är lite så med oss i kören, innan lätt kaos och när det väl gäller skärper vi oss. Detta vet vår körledare så han brukar vara lugn före och säga "nu sliter vi inte mer på detta". Men igår syntes det på honom att han var riktigt nöjd efter vissa stycken, kul kul!

Anders som hoppat in som kyrkvaktmästare, och kunnig inom musik, tyckte också att det lät riktigt bra och det gör det när man får till trestämmigt och kanon bl. a.

Nu har jag skrutit nog... :D


Här växlar temperaturen mellan -2° -  -20°. Tänkte jag skulle ut och fota lite träd innan frosten försvinner från dem. Det var häftigt utanför kyrkan i går kväll, träden såg nästan overkliga ut för det var så mycket frost på dom, sedan strålkastare som lyste upp gjorde väl sitt till...


Nu har Hanna o Anders åkt till rehab, lika bra att använda alla tiderna vi betalt för. Då passar Scilla o Klara på att busa;


   "Kom igen Scilla, ska du va´ me´på lite bus!?"...


   "Självklart!"...


  


   "Vart kom hon ifrån?"...


   ...jag biter lite i den stora trasan"...


   "Sådär, de´va´lite bus de´"...


I morgon åker Anders till Göteborg, och förhoppningsvis har han denna med sig hem...


  

Toyota Picnic, en liknande modell som vi redan har fast med ett plant golv. Alla säten baktill (två rader) plockas ut så vi får in burar...


Besiktade våra två bilar i veckan som gick, inte såå kul...roståtgärder på båda två. Den "lilla" bilen vill vi inte lägga några pengar på men kombin lagar vi upp, måste ha två stycken. Och måste tillägga att kombin är 16 år gammal, snart 30.000 mil, och det är första gången vi fått ombesiktning på den, den har bara gått o gått o gått...

Denna modell som vi nu har spetsat in oss på sägs vara likadan, få fel enligt bilprovningen...kanske inte så gassig...men det bryr vi oss liksom inte om, vi vill att de ska harva o gå... :)


Nu har jag fyra kvällspass framför mig, avslutar dessa på söndag med Lusserock, ett arrangemang som jag håller i i o m att jag är ansvarig för musikhuset på vår "gård".

Har glömt att nämna att vi har varit uttagna som en av tre deltagare  för att bli årets "Ungdomskommun" i Sverige. Vi slutade som tvåa men är mycket stolta över att överhuvudtaget bara ha blivit uttagna!

En av de andra kommunerna hade satsat 25 miljoner på att ta titeln, de grät när de förstod att de ej vunnit...hos oss har det inte satsats några extra pengar utan rymts i befintlig budgett på 2,5 miljoner...då är det bra gjort att komma på delad andra plats... ;)


 / L



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards