Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Oooh du lediga helg...

Av Anders o Lisa - 5 december 2010 20:52

...varför springer du så fort förbi...som vanligt, när man har det gött går tiden fort!


Idag skulle vi hinna med att åka till fotbollsplanen i Svanskog för lössläpp och klockan 16,oo var vi bjudna på glögg-afton hos min äldsta systers son.


Passade bra att låta hundarna vara lösa strax innan vi for iväg in till sta´n.

På fotbollsplanen var det lite djupare med snö och framför allt var snön tyngre då det blivit varmare ute, ca -1,7 °. Märkte att Hanna bromsade upp när hon sprang, höll igen mer än i fredags. Men det är väl inte konstigt, hon har ju trots allt inte sprungit lös på 4 månader. Kanske hon kände av i muskler eller kroppen överhuvudtaget. Höll upp tassen några gånger, men mindre än i fredags och hon haltar inte vad vi kan se. Vi tar varje dag som den kommer :)...hon ville däremot inte bli kopplad så vi fick locka o jollra lite extra...är nog dags för klicker och Frolic!

Klara däremot gav järnet bitvis och njöt idag, Scilla hängde på...

Lite pirrigt var det att lämna dem ensamma tillsammans igen, har aldrig varit några problem innan men vi har ju inte vågat det den sista tiden...men de gick lugnt och la sig på kökssoffan, tre huvuden kikade upp på oss när vi rundade hörnet på huset.


Glöggaftonen var hur trevlig och mysig som helst. Reine, som han heter, är ljudtekniker och har arbetat med många av Sveriges artister. Hela Sverige är hans arbetsplats och han har även en studio här i Åmål. Denna studio ligger i ett jättemysigt gårdshus på tre våningar, med knarrande golv och slingriga vindstrappor vid de gamla husen i Åmål. Ljuslyktor brann ute i snön och det luktade glögg redan ute på gården. Väl inne i värmen hördes julmusik och det var bara att kasta sig i kakfaten med diverse kakor, som han faktiskt delvis bakat själv...han är en mångsidig kille. Dessutom hade hans dotter Alva, 5 år, en utställning. Vi gick noga igenom hennes teckningar. :) Synd att jag inte hade kameran med!!


Och nu sitter jag här... Anders o tjejerna är på andra våningen, eldar i kaminen och läser gör de visst...


Avslutar väl med lite kort;


   Scilla...


  


   ...vet precis hur hon ska få Hanna till sig...


   ...när hon vill bli ompysslad...


   Hon njuter sååå...


   Här är det ett helt klusster som njuter...så går det när man ska lyssna på talbok :)...för övrigt en bra sådan - Paganinikontraktet av Lars Keppler.


   Häromdagen var det ett så otroligt skönt sken inne i rummet, försökte fånga det...gick väl kanske inte så jätte bra...får träna mer med slutartid osv...


   Frostbitna träd utanför...sagolikt...


  

Och här är min prins...som får rycka ut när jag får mina idéer...mera ljusslingor...


   Ett fräckt kort tycker jag med nyponen i förgrunden. :)


   Kom hastigt på vid frukost att jag sett dessa diod-hjärtan säljas till halva priset i sta´n...


   ...sagt och gjort, in till affären, hem och sätt upp...


Nu ska jag gå och titta på Maria Wern, som spelades in i onsdags.


 /L


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards