Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Snö och bildäcksbyte...

Av Anders o Lisa - 9 november 2010 22:50

...idag har det snöat lääänge...ser på olika bloggar att det har varit likadant på fler ställen. Lite väl tidigt i min smak...är ingen vintermänniska.

Det enda positiva med snö är att det blir ljusare ute och att man kan göra snölyktor. :) Många lyktor blir det om det ska börjas redan nu...

Men jag hoppas att detta försvinner snabbt och sedan behöver det inte komma någon större snömängd förrän till jul...önsketänkande.


Som sagt, det är riktigt mörkt ute på landet, det gäller att ta på sig reflexvästar och pannlampor. Sista promenaden med Hanna på 30 minuter är jag glad om Anders tar, eller följer med mig på. Kan bli riktigt mörkrädd ibland :)...det är som att det blir ännu mörkare utanför ljuskäglan. Är det då någon räv eller rådjur som skriker eller uggla som hoar, då hoppar hjärtat till rejält kan jag lova!


En gång för ca tre år sedan var jag ute sent på kvällen och gick, en bra bit hemifrån intill en sjö. Det var så där tyst ute så man hör bruset i öronen mer än nå´t annat. Helt plötsligt hör jag världens PLASK snett bakom mig - NÄRA! Hjärtat stannade nog först en stund men sedan gick det som en hammare i bröstet, svetten bara sprutade ut för jag  förstod att det där var inte ett litet rådjur som hoppade i plurret utan en ÄLG...saken blev ju inte bättre av att hundarna började skälla och leva runt som galningar också,  men det lustiga var att de blev nog lika paffa som jag först för de var helt tysta till att börja med, men sedan var det som att trycka på ON knappen!   

Det var ju så mörkt ute också så jag kunde ju inte se vart älgen var...benen gick fort hem!

Någon gång när jag var liten sa pappa till mig, i all välmening, att se till att aldrig hamna mellan en älgko och hennes kalvar. Detta tror jag har etsat sig fast, för jag har en liiten tendens till älgskräck i mig...

   Sista kvällsturen.


Nu snart har Hanna Med H bott hos oss ett helt år. Ibland känns det som att tiden har gått fort och ibland känns det som så mycket längre...

Klara har förgyllt vår tid i över två år och Scilla kom för snart sex år sedan...


   Helt ovetande om vad som komma skall...


   Lugna dagar i fluffet...


   ...sovställningarna var många och olika...


   Ta daa...så var hon bara här...


   ...och trivdes gott hos än den ena...


   ...och än den andra...


   ..."Men vänta nu, ska hon tvätta örona på mig eller!?"


   "Jag vet att du har godis i handen!"


   "Hörru, har du mer goodis!"


Kör försiktigt och använd långkalsonger!


 / L



 
 
åsa

åsa

10 november 2010 11:21

Var rädd om er i vintermörkret..

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofi

10 november 2010 18:54

De små råttorna e allt för goa....
Här i Ramnäs kör vi me kalasisar (långkalsonger)
Reflexvästar, pannlampa och Zafina har reflexhalsband... So bring it on..!!!
Älgar skrämmer duktigt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards