Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Karlstad nästa...

Av Anders o Lisa - 12 oktober 2010 21:16

Jajjemän, det blev en tur till Karlstad djursjukhus idag igen, men inte med Hanna!


Sätter in en ohalt Scilla i bilburen i morse, någon timme senare när jag ska ta ut henne ser jag direkt att hon inte stödjer på höger bakben och haltar således när hon går.

Kände det första att "nääj, detta kan inte vara sant"...går in, låter henne ligga ett tag men tycker mig se efter en stund att hon är svullen i knät och ogillar när jag känner där.  Överlägger med mig själv - ska jag ha is i magen och vänta till morgondagen...men nej, det klarar jag inte och antagligen har hon ont och behöver något mot detta.


Ringer, och självklart är det bara att åka i väg - på jourtid...några timmar senare kommer vi in till veterinären.

Hon frågar så klart om något har hänt, och det är detta som är så konstigt, att inget har hänt. Istället har det blivit lite med promenader och hon har varit stillsam...

Men nu var det vetten som hade is i magen och skickar hem oss utan röntgen. Efter vad jag berättar så har hon svårt att se att det skulle vara någonting annar än en inflamation. Scilla får en injektion Metacam och sedan kunde jag ge det som jag har kvar hemma efter Hanna...och eftersom jag är hos dem två gånger i veckan så är det lätt att bara ta med Scilla ifall hon inte skulle bli bättre...

Faktiskt ett av de billigaste veterinärbesöken jag varit med om!! :D


Dessutom kom rehab-tjejen nr ett och erbjöd sig att kika på henne när vi kommer dit med Hanna framledes. De tog inte ens betalt för jourtid...kanske tycker de att vi varit där lite väl mycket det senaste...:) OCH Camilla, som hon faktiskt heter - rehab-tjejen, hade ringt till Agria idag och ifrågasatt varför inte senor går på rehab-försäkringen...de hade skruvat och tvinnat sig mot hennes argument och tillslut bara hänvisat till att det står så i försäkringen. Så hon hade avslutat samtalet med att hon nu visste och kunde tala om för folk med liknande skador på sina hundar att AGRIA INTE ersätter detta utan att de kanske skulle kolla upp andra försäkringsbolag! 

Det är tåga i den tjejen...


Och håll nu gärna tummar o tår för att det "bara" är en inflamation i Scillas knä...det räcker liksom nu...som det är! 


   Scilla snart 6 år...en glad o pigg svansviftande dam.


 / L

 
 
Anncie och Tobbe

Anncie och Tobbe

12 oktober 2010 23:23

Nämen!..Nu tycker vi att det räcker med olyckligheter hemma hos er på "Kroken"...
Stackars er!..Vi skickar massor av god energi upp till er och hoppas verkligen att alla olycks korpar flyger sin kos från er fortast möjligt nu!
Detta är helt otroligt vilken otur ni har. :-(
Men vi vill passa på att Tacka er för tipset att kolla upp det här med Agria och leder,så det ska vi göra!
Samt STORT TACK för stöd och omtanke från er det värmde gott när det "blåste kyligt"
Många kramar till er och vovvarna!
//Anncie och Tobbe

http://www.steelsuccess.se

 
Ingen bild

Sofi

13 oktober 2010 07:31

DAX att tända lite rökelser och ta bort det "onda energierna"... Ni har haft lite väl mycket just nu... Hoppas det ordnar sig med Scilla..
KRAMAR...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards