Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Depp depp depp...

Av Anders o Lisa - 8 juni 2010 18:01

Linnea/kennel Moneystep´s nämner idag på sin blogg att hundhosta nämns lite här och där i landet, vi är en utav de drabbade familjerna...det känns så tråkigt så jag är helt matt i kroppen.


Anders trodde att hon fått en pinne i halsen, då jag jobbade, men när jag hörde henne förstod jag vad det var, tyvärr. Hon är vaccinerad och har därmed fått en lindrig variant utan feber och hostat ytterst lite och det verkar redan klingat av. Har inte märkt något på de andra två och hoppas det stannar vid detta. Kollade på nätet och tydligen är det mycket i värmland bl.a


I helgen skulle vi ha skrivit ID-bok till Klara och ev. kört henne ett "lopp", men det var bara att lämna återbud.


Och ett stort TACK till Torsten/kennel AxRace som mejlat två ggr och lämnat datum- förslag på licenslopp...


Och som om det inte vore nog kommer Göran och Linnea/Moneystep´s ner till Västerås den 20e, med stödhundar. Hur kul hade inte det varit och ev. fått licens bland "släkten"...suck...


Och när det är dags för oss igen då är väl de flesta hundkappare i full färd med tävlandet och det blir svårt att hitta stödhundar !?...


Och så missar vi Midsommartävlingen i Norrköping, som vi tycker är en höjdare...


...inte nog med att man har tikar som löper mitt i säsong, det finns något som heter KENNELHOSTA oxå!


OCH... ja, nu gnäller jag men jag behöver få ur mig detta! Har dragit mig för att skriva denna bloggen och USCH vad tråkig den blev...


 Och ja just dä´ja, följer hon schemat ska hon löpa i början av september..............



 / L

 
 
Elin Rose

Elin Rose

8 juni 2010 21:10

Ååååååhhhhh NEJ vad tråkigt...
Bara hålla tummarna att dom inte blir sjuka en efter en för då kan det ta ett tag..

Krya på er alla på Kroken!
Krma från oss alla i Mariestad..

http://www.sloughi.se

 
Anncie och co.

Anncie och co.

8 juni 2010 22:58

"Shit och Pannkaka"!!Så himla tråkigt för er :-(
Detta med kennelhosta har vi råkat ut för också
vid två/tre tillfällen faktiskt,vi var helt isolerad på tomten i minst sex-sju veckor då,och det var bara en i flocken som visade symtom vid två av tillfällena.Fy sjutton vad trist för er,säsongen som har börjat så strålande för er del! Vi lider med er,verkligen:-(
Krya på er!!
Kramar Anncie och Tobbe

http://www.steelsuccess.se

 
Ingen bild

Sofi

9 juni 2010 08:22

Usch å fy bubblans så tråkigt.... =(
Hoppas att det snabbt går över och att ni får känna er pigga snart.

 
åsa

åsa

9 juni 2010 12:10

En liten ljusning..i september månad är det dags för Hanna att prova på kurvor på rundbanan..

http://emmalines

 
Sara

Sara

9 juni 2010 15:05

Det är så himla trist att hon har börjat hosta men jag hoppas att hon bara får det lindrigt och att det inte sprids till de andra hundarna.
Ni hade ju fått en rivstart på säsongen men det är ju mycket kvar än och jag hoppas attd et går att fixa till licenslopp för henne när hon frisknat till.

Ge henne en STOR krya på dig kram från oss.

http://sarajohan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina Nilsson

9 juni 2010 17:38

Vad är det jag läser, hur tråkigt som helst.
Vi kommer att sakna er i midsommar.
Men ni kommer igen...
ha det så bra så länge

 
Anders

Anders

9 juni 2010 19:53

Lita på't - vi kommer igen : )

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se/isa

 
Ingen bild

Disa och Mattias

9 juni 2010 19:59

Tråkigt, vi såg fram emot att träffa er i midsommar. Hoppas ni tillfrisknar snabbt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards