Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

1a maj välkommen...

Av Anders o Lisa - 1 maj 2010 14:45

till vår bygd igen!  Anders står ute och hugger ved, själv ska jag städa lite grann (tycker det räcker). Sedan hade vi tänkt oss ut och "maja" som man gör runt om här i Dalsland, vet inte hur det är i övriga landet?  Men det blåser och är inget trevligt majningsväder, än så länge...


I morgon bär det av till Örebro för oss där Klara ska få springa på rundbana för första gången. Det är lite pirr i magen på mig, hur ska detta gå? Anders har pratat med Göran, Moneystep´s kennel, och vi har fått tips av honom hur han skulle ha gjort, det känns bra!


Så här kommer en "månads-almanacka" över vår härliga Klara från ca 2 månader till 13 månader, vissa bilder har synts tidigare men de tåls att se igen :)......


   Oktober - 2008


   November


   December


   Januari


   Februari


   Mars


   April


   Maj


   Juni


   Juli


   Augusti - och här är kortet som pryder hennes WR-licens, nu får vi se hur fortsättningen följer...


Trevlig första maj!


 / L

 
 
Anncie och co.

Anncie och co.

1 maj 2010 15:47

STORT Lycka till på premiären i morgon i Örebro med Klara!!!
Vi håller alla tummar och tår!
Kram från oss alla./Anncie och Tobbe

http://www.steelsuccess.se

 
Linnea

Linnea

1 maj 2010 17:36

Fina kort på en superfin hund!
Ser fram emot rapporten från träningen imorron, det är minst lika spännande för oss.

Vad gör ni när ni majar?
Kram och lycka till med träningen.

http://moneysteps.bloggagratis.se

 
Marie S

Marie S

1 maj 2010 18:39

Vad fin hon ser ut Klara-tösen :-)!
Kommer ju inte till Örebro i morgon som jag skrev tidigare, utan det blir WR-träning i stället. (Tog fel på dag för WR-träningen....).
Kram Marie och "Mibisanar-gänget"

http://www.mibisans.blogg.se

 
Carin

Carin

1 maj 2010 20:16

Hej Lisa! Ville bara berätta att jag har försökt publicera din kommentar på min blogg, men av någon anledning har alla kommentarer i arkivet fallit bort! Datorer, datorer... :-( Men svaret på din kommentar blir i alla fall följande: ja, det är verkligen helt underbart att ha fått följa Perla så mycket redan från början, och ÄNNU mer underbart är att vi fått hem en så otroligt trygg och socialt tränad valp som Perla - hon är verkligen fantastisk på alla sätt, självklart mycket tack vare Marie! :-) Är er fina tjej också en Mibisanare?
Varma hälsningar från Carin, Perlas matte!

http://springpearl.blogg.se

 
Lisa

Lisa

1 maj 2010 20:38

Tack för era kommentarer!

Linnea - när man majar så tar man med sig en fika korg och åker till ett fint ställe där man hälsar våren välkommen.

Carin - nej ingen av våra tjejer kommer från Mibisans men vi har haft Mibisanare på nära håll i vår sektion inom Whippet Race, Karlstad, så vi tycker att vi känner dom väl! Mibisans mr Loquat samt Mr Chippendale. Roligt att du kikade in på vår blogg!

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se/isa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards