Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

SCILLA!

Av Anders o Lisa - 14 mars 2010 11:37

Igår upptäckte jag en ny promenadrunda på 1,5 timme  där hundarna kan vara lösa hela tiden! De´tycker jag om!! Hanna och Anders gick på eget håll och Scilla och Klara följde med mig, vi lyckades till och med tajma in solen på vår runda. Detta är guld värt att göra innan jobbet. Blir samma runda idag...


Idag ska korten bara handla om SCILLA! Märker att Klara o Hanna är de som oftast "fastnar" på korten men det är de som är mest livliga och "tacksamma" att fota, missförstå mig rätt. Vi har en hel del kort på Scilla men de är "pappersfoto" och jag är inte så haj på att scanna, än!


Scilla är vår första gemensamma hund, och än en gång var det Dan Johansson som "influerade" oss till detta val. Vi var nämligen och besökte Dan när Ida (PM Easy On The Eye) var ganska nyss hemkommen, och det var ju en gräddbakelse som mötte oss! Så när det kändes att det var dags för en valp ringde vi till Tina Permo, och hon skulle para just Idas syster vid nästa löp och på den vägen är det, ca ett år senare for vi ner till Tingsryd och hämtade Henne...


  

       

Självklart var hon det sötaste vi sett...

  

Man kan nog säga att Scilla är mattes hund, det bli ett himla pipande när jag går och hysteriskt pussande när jag kommer. Men det är inte så konstigt, så här såg det ut så fort hon skulle sova efter mat eller dylikt. Hon hängde som en känguru-unge innanför denna tröja. 


   Sigge var en snäll och förstående "vuxen"! Här tror jag han lär henne hur man dödar trasan...


                                                                                                                   Copyright: Stefan Rose

Det finns "trastända hundar" och så "Trastända Hundar", Scilla tillhör den senare kategorin! Att skola in på Whippetrace var inga problem, klockren från första början och otroligt startsnabb! 


   Väntan mellan loppen!


   Här är Scillas sista tävling i Norrköping 2008. 1a Mibisans Miss Cherimoya   2a Scilla   3a The Rattigan´s Chim Chim   4a Kvarnhällens Brasse. 

Tyvärr har Scilla en skada i vänster framben som gör att hon inte kan tävla längre och det känns väldigt tråkigt då hon ÄLSKAR att springa och alltid gav 100%.


  " Ta bollar är jag en fena på!"


  " Trots att jag är lite tunnpälsad säger jag aldrig nej till en promenad!"


  

"Å´så får man ställa upp på lite stå fint kort"


  

"Men att sitta i solen...


  

...och att nosa runt i skogen - dä´ä´bäst!"


Nu har solen börjat bryta igenom molntäcket och vi känner oss redo för att fånga dagen...


 / L




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards