Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

SKITBRA!...

Av Anders o Lisa - 27 januari 2012 15:39

... har sett på facebook att man ska ta tredje bokstaven i sitt namn och sedan med ett ord beskriva hur man mår -  eller är det hur dagen har varit ?

Skitbra funkar i alla fall på båda idag! :)


Slutade tidigt på jobbet och har ledig helg. :D Fyndade på rean... det gäller att vänta tills det är halva reapriset! 

Min fundering... ett par jeans, två långärmade t-shirts, en kofta och en skjorta för 550 kr som egentligen skulle kostat mig 2 200 kr. HUR stor provision är det på kläder när man kan sälja det för detta pris och ändå inte gå back som affär... ja, det kanske det är någon som har svar på!?


Det var funderingen det, nu kommer det ett konstaterande...med kanske inslag av fundering...

Ibland undrar jag om livet på något vis ska tala om för mig att inte ta något för givet. När det har varit jobbigt en tid så kan saker som man irriterat sig på eller bara tagit för givet helt plötsligt få en annan innebörd, positiv sådan.

Klaras skällande t ex som jag irriterat mig på ibland. Nu blir jag glad när hon skäller eller rusar in i soffan efter frukost och gör sin procedur bestående av ålningar, kullerbyttor o bös, då vet jag att hon mår bra! :)


Klara körde vi som sagt till Strömsholm på julafton, natten efter det var det min mor jag fick ordna ambulans till... nu är hon hemma och "återställd" och än en gång blir man påmind att man inte ska ta allt för givet...


Hoppas nu att detta inte upplevs som "tyck synd om mig" för så här har vi det väl alla stundtals... en del mycket allvarligare t o m...

Och jag inser att jag inte "uppfunnit hjulet" - men ibland slås jag så starkt av att saker som jag upplevt som problematiska inte är så problematiska när jag har haft det så mycket jobbigare en tid så då känns det andra som småpotatis, helt plötsligt. Och en ledig helg då allt "bara flyter på" och är trevlig känns helt plötsligt så värdefull...liksom...

Skitbra var ordet för dagen!


Vet inte om jag får ur mig det jag ska på ett begripligt sätt? Försöker i alla fall... :)



Just nu får Klara och Elton morot av Anders, som tillreder en rotfruktsgratäng, och jag ska bedöma vilken av hundarna som tuggar göttigast... ja, så´nt kan man utsättas för i detta hem... ;)


För någon timme sedan såg det ut så här...


.


 

Gofika!


.




Det här var någonting nytt...vad smakar det?


.





Det var ju riktigt gott...


.



 

... måste kolla in vad Klara gör också...


.




Man kan halvstå...


.




... eller sitta...


.




... och det är bäst att hålla ut svängen när man går förbi...


.




... vad gott ditt ben ser ut!... ojojoj, där fick man inte sticka fram nosen...


.




Bäst jag låtsas gnaga på mitt eget...


.




... men, nu vänder hon rumpan till... snabbt som tusan, där fick jag det!


.



Bäst att ta det till mitt place...


.




Man blir törstig av rökta ben!


.



            

Så här ser det oftast ut när Elton sover...varför ligga i bädden när man kan ligga bredvid?


.


Ha en god helg!


/ L


 
 
åsa

åsa

27 januari 2012 22:30

positiv vändning i livet..det finns inget bättre!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Lena Olsson

Lena Olsson

28 januari 2012 17:21

Hej!!
Gud và söt han är lilla Elton!!
Roligt att ni vill bli med i gänget i SDA-GHK.
Vi har ju inte så många whippar och mina pojkar är ju pensionärer, så vi skall satsa på greyhoundspojkarna nu och ta licenserna på dom under våren med SM i sikte.
Hoppas vi ses när banan är i träningsform.
Kram till er!!
Lena

http://www.wildboyzlena.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

29 januari 2012 16:31

Åsa - Ja, vi tar dagarna som de kommer och gläds med det! :)

Lena - Va´kul att du kikat in! Vi har ju närmare till er bana så det faller sig naturligt att vara med där. Önskar väl sedan att det blir fler whippar i klubben och det kanske det blir, man vet ju aldrig.:)
Lycka till med licenser och SM... och vi får väl se när vi dyker upp...
Kram Lisa

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards