Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Dagarna går...

Av Anders o Lisa - 25 januari 2012 10:50

... och ibland rusar det fram. Elton har bara varit hos oss i 17 dagar, men det känns som mycket längre... 

Han har funnit sig till rätta -  likaså vi med honom.


Igår for vi in till sta´n och hade liiite stadsträning samt passade på att gå in i djuraffären...


.


  Ett halsband bl. a inhandlades.  


Nästa gång ska vi stanna till i caféet, för lilla Åmål har faktiskt ett hundcafé! :) Bra träning...

Bilturen gick riktigt bra den här dagen då Klara var med. Missnöje de första fem minuterna sedan var det lugnt... speciellt på hemvägen, då Klara användes som huvudkudde. Väl hemma somnade han om som en stock och sov länge, det tar på en liten valp att besöka stora världen...


Vad det gäller Klara så är hon feberfri för tillfället och mår bra. För den som undrar kan jag säga att det har varit riktigt jobbigt den här tiden. Önskar att jag kunde ha en "lättsammare" inställning till hundarna och inte bli så knäckt som jag tenderar att bli... 

Detta är orsaken till att jag inte har orkat skriva så mycket här... inga god jul etc och kommentarer hos andra...

Vi fick nämligen åka in med Klara till Strömsholm på julaftonskvällen och hon blev kvar till dagen innan nyår...

Vi tar en dag i sänder och har en regelbunden kontakt med teamet som finns kring Klara på Strömsholm.

Att sedan hämta hem Elton mitt uppe i det här ska jag väl erkänna kändes lite upp o ner för min del stundtals... men nu känns det bra! Han liksom lockar till skratt vilket man vill eller inte!!



.






.



Även Elton diggar Nordic Färskfoder! :)


.



/ L
 
 

 
 
Sara

Sara

25 januari 2012 12:56

Hoppas nu verkligen att Klara får hålla sig pigg och kry.. Ge henne en jättekram från oss alla.

Jag ser även vissa likheter på beteendet hos de två halvbröderna... Lita galna är de men väldigt fina :)

Kram Sara

http://sarajohan.bloggagratis.se

 
åsa

åsa

25 januari 2012 19:19

Såå...ska det se ut på alla plan!!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta Berlin

26 januari 2012 04:32

....usch vilket yrväder... ;-P
Helt underbar! =)

 
Ingen bild

Lisa

26 januari 2012 10:19

Sara - Ja, galen är rätta ordet och han är en prövning emellanåt! :) Men sååå glad, han viftar på svansen så hela kroppen svänger.
Klara har fått en jättekram från er...

Åsa - ja, det är skönt när allt flyter på!! Om jag tolkat dig rätt...

Lotta - jaa, den kommentaren var riktigt bra... den skriver vi under på! :D

 
åsa

åsa

26 januari 2012 11:50

Lisa..du tolkade mg helt rätt..ha det gott!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
pipkinera

pipkinera

26 januari 2012 13:41

Hoppas Klara bara blir bra nu! Mycket *fun and games* med den lilla Elton :-)

Kram

Susan

http://pipkinera.wordpress.com

 
Ingen bild

Lisa

27 januari 2012 09:24

Susan - vi håller tummarna för Klara! ... ni kanske vill "låna" Elton några timmar ;)... han tyckte ju verkligen om er!! :D
Kram Lisa

 
Katja

Katja

27 januari 2012 11:09

Wow!
Vilken liten, hungrig, busunge - som det ska vara m.a.o =)
Kan förstå om Klara tycker det blir lite jobbigt med hans energi. Så hemskt att läsa om henne, hur mår hon nu då? & vet veterinärerna vad det är för fel på henne? Hoppas hon kryar på sig helt snart.
Varma hälsningar från storsta'n =)
/Katja

http://viptin.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

27 januari 2012 14:39

Katja - Ja du, livet med Elton går i hundra ryck, ibland...där emellan är det en gosgurka med aptit på ALLT! :)

Klara mår bra för tillfället och varvar lek med fostran vad det gäller "killen". Men ibland blir hon trött på honom och med en blick talar hon om att det minsann är vi som har släpat hit honom...
Problemet är att veterinärerna inte kan säga vad som felas Klara trots alla provtagningar men efter att vi kom till Strömsholm finns en plan och hur vi går vidare. Så vi håller alla tummar o tår och tänker att hon SKA bli bra nu!

Kram Lisa

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards