Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Anders o Lisa - 9 januari 2012 20:05

... ja du Sara, nästa gång vi importerar gör vi det inteen dag... jag var helt sluuut i natt!! : )


Som tur var, för mig, fick Anders superkrafter när det var dags att köra hem från Göteborg/Landvetter. Jag och Elton sov i kapp medans Anders styrde kosan hemåt... ZZZzzzzzz


Kan väl säga att det var en liten milstolpe för mig och "hunderiet" att få komma till Old Road´s kennel och möta samt prata med Michel.

Att hälsa på Chakira, som i mina ögon kommer ur en fantasisk kull,  se Yoko Ono, numera en grånosad dam som fostrade valparna med sådan självklarhet... hundar jag sett i stamtavlor på Whippet Archives... Guadalope hade en fantastisk pälskvalité för att vara en svart hund... han följde Michel i varje steg och att Michel är en sann hundmänniska som hundar bara älskar var det ingen tvekan om! Några av iaktagelserna under vår visit...

Jaa, summa sumarum... ögona gick nästan i kors stundstals ( pga för lite sömn) men det var fantastiskt roligt och spännande hela dagen.


Det första verkade Elton lite blyg... så är inte fallet nu! Snarare en mycket glad kille med mycket energi. Men när man lyfter upp honom, eller som i morse när jag duschade honom stod han blixt stilla och jag fick göra det jag skulle med honom.


.



Vatten över hela mig... varför då??  Men nu börjar jag torka upp...



.



Det är jag som är ELTON!



.



...sa du Elton...



.



... hon är rolig den där Klara... man kan ju leka med henne...  t ex se vem som gapar störst.



.



Ett kort säger mer än tusen ord... det är lite galet stundtals. : )))



.



Nu äntligen kunde Klara nosa runt på Elton... och vi andra passade på att ta en paus med kaffe... : )   



/ L

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards