Direktlänk till inlägg 6 december 2011

2a Advent...

Av Anders o Lisa - 6 december 2011 15:39

...här kommer en trevlig 2a advent i efterskott...


.



Hej å hå...det går undan nu...på väg mot tredje...



.



Klara på bushumör...


...som byttes mot feber lördag kväll :( ...två dagar innan vi skulle upp till Karlstad för röntgen och glada besked - hoppades vi ju...


För att göra en lång historia kort så ligger hon nu här hemma utan tonsiller och tycker det är jäkligt skönt att ha kommit hem igen!...tyckte jag mig höra henne muttra för en stund sedan...

Nu hoppas vi, återigen, att det är dessa rackare som har orsakat allt. De var så inflammerade att de började blöda så fort de rörde vid dom.

En operation som kostar mellan 4 - 5 000 kr har alltså krävt undersökningar för 30.000 riksdaler - dä ni...

Nu ska vi få bukt med lunginflammationen oxå...odling och cellprover är gjorda och vi väntar på svar.

Tur att vi tjatat om dessa tonsiller, jag o Anders...och hoppas nu att vi alla har rätt, om inte för plånboken så framförallt för KLARAS skull. Det har varit fruktansvärt jobbigt att lämna henne på sjukhuset...


Men nu ser vi framåt och tänker positivt! Jajjemän :)))



.



Avslutar med några härliga  kort som Anders tagit...



.







.







.






.


Ha de gott folk!


/ L  




 
 
Ingen bild

Sofi

6 december 2011 17:04

Oj,oj,oj..
Stackars Klara, hoppas att allt blir bra nu när de små rackarna är borta..
Ha det så gott nu i juletider å krama varandra från oss i Ramnäs..

 
åsa

åsa

6 december 2011 22:42

Nu måste det gå åt rätt håll..fortfarande så hålls det tummar och fortfarande skickas det vibbar med massor av styrka!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnea

7 december 2011 10:01

Det blev en långvarig process - men nu håller vi alla Blåsmarkstummar att ni och Klara underbara blir fri alla bekymmer.
Kramar!

 
åsa

åsa

7 december 2011 14:35

Jajjemän var ordet..det fixar sig!!!!!!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta Berlin

8 december 2011 00:31

Men alltså...!
Hoppas med alla andra här att det nu är "färdigt" med allt detta elände för Klara, hon har kämpat så mycket nu (och ni för den delen). Tur hon verkar ha humöret på topp, men det är ju mycket tack vare er hon fixat det!
Nu får ni sikta in er på en lillasyster (systerdotter) till Klara ;).
Jessi (Dalasi) ska ju dejta Banana Split i vår! Ni har väl bokat en valp?! ;p
Ha en skön dag.
MVH / Lotta å tjejerna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards