Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Detta med magkänsla...

Av Anders o Lisa - 17 oktober 2011 12:55

...ja, den gångna natten har det varit si och så med nattsömnen...


Vi ger alltid vätskeersättning till hundarna oavsett om vi har tränat/tävlat i rejs, men träningen igår kom så plötsligt på och hushållet hade slut på varan. 

 Klara har kissat och druckit vatten fler gånger under natten, vilket är ovanligt...

Pratade med Linda på morgonen och hon hade varit med om det samma med Sofi i somras och gett henne vätskeersättning, vilket gav resultat.


Nu är Åmål en liten stad och har endast ett apotek, som har blivit apoteket-hjärtat och inte saluför v.ersättning för djur. Men hittade ett recept på nätet, (detta nätet...) hur man blandar till för lilla vovven... jag har fått lära mig att det ser lite olika ut för människa kontra hund...får nog kolla upp detta...:)  


Så kom vi då till magkänslan...som ytterligare har bidragit till lite snurr i sängen...

Vi ville så jättegärna ställa upp för det här licensloppet, hjälpa till... men jag kände lite någonstans att det inte var riktigt rätt mot Klara. Hon har sprungit alldeles för lite för att slängas in i ett lopp med andra hundar...

ÅÅÅÅåååååååå va´jobbigt att ringa och förklara detta...men så´n är jag...är inte magkänslan rätt så går det inte...måste tro på det jag gör...Pärlan går i första hand...


Men allting löste sig, andra hundar finns och förståelse fanns!! :))))


Vi är ju nya inom rundbanan och jag funderar hur ni som är "gamla" i gården tänker...

Är det bara att tuta och köra...jag själv tänker väldigt mycket, hit och dit, för hundens bästa...tror att en del ser mig/oss som lite tetiga, omständiga, hittar inte riktigt rätt ord...


Sedan är det ju alltid en risk att skriva så här öppet på bloggen, lätt att det kan bli misstolkningar etc...vissa kanske tycker att vi är för öppna...men tror man på det man gör så...


Vi tackar för spark i r...n så vi äntligen kom iväg till en bana och fick känna på´t igen...:D


För ett tag sedan satte jag på högtalarna och letade upp ett whippetlopp på Youtube. Jag kan säga att det klack till i både Klara och mig när trasmaskinen kom igång och jag hörde speakern prata...

Det är något visst mä´t!


Nu ska jag o Klara koka grönsakssoppa och baka matbröd, hej svejs...


.


  Klaras första tävling i Alingsås förra året...


/ L

 
 
Ingen bild

Lotta Berlin

18 oktober 2011 05:29

Lita alltid på magkänslan! Alltid! Det är ni som känner henne bäst.
Å då Klara reagerat som hon gjort så gör ni allt rätt!
Lycka till framöver.
MVH / Lotta

 
Lisa

Lisa

18 oktober 2011 13:10

Lotta - Ja, håller med dig...tänker lika där. :)

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

20 oktober 2011 17:43

Det är helt rätt att lita på magkänslan. Det var det vi gjorde när vi inte ställde upp med Ozzy på tävlingen i Sundsvall. Han var ju självklart bra dagen efter vi strök honom men hade lite liknande symptom som Klara och man tar ju inga chanser med sina pärlor.

Superkul dock att ni var ut på banan en gång detta år!! Hoppas att det blir många fler nästa år!

Hoppas att allt är bra med gumman nu iallafall :) Ge henne en kram från oss.


http://sarajohan.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

21 oktober 2011 10:33

Sara - Nej, det är tyvärr inte bra med Klara. Feber som inte vill ge med sig och veterinärerna vet inte ännu vad som felas. Hon fick stanna på djursjukhuset igår kväll.
Men vi ska ge henne kramen från er så fort tillfälle ges!

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards