Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Återblick o tänk va´kul man kan ha med en lärkkotte...

Av Anders o Lisa - 26 augusti 2011 12:36

I dag är det sommar igen, om man ser till graderna. Konstaterade att klädseln var alldeles för tilltagen vid senaste promenaden. Vi hade över 17° grader redan vid niotiden i morse och det känns som om det hänger åska i luften. Redan i går kväll var det varmare än tidigare kvällar kände jag vid hemkomst efter jobbet. Men hösten är på väg...älgflugorna har infunnit sig, bläää de är äckliga!!


Men här kastar vi oss tillbaka till våren och ett av Klaras vårfnatt med en kotte, helst så liten som möjligt...


   Påskliljor...dröjer ett tag tills vi ser dom igen...



  Lite uppvärmning...






 


...här kommer kotten in i bilden...


 




 


...kast med liten kotte...


 





   ...här är den i luften...koncentrationen är stor... 


 


...vart tog den vägen...


 


...snäva kurvor är en favorit...


 


...kotten tillbaka i mun...


 


...här vet vi inte riktigt vad som händer...kan det vara kotten som sticker ut liiite...


 


...helt enkelt ett skönt VÅRFNATT...


Önskar alla en trevlig fredag och med allt vad det innebär...själv åker jag till jobbet om en stund där vi bl. a ska gotta oss med våfflor i kväll...


 / L

    

 
 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

1 september 2011 08:59

Men jisses vilken söt whippet ni har. Superfina bilder!
/Anna

http://www.lyckoprickar.se

 
Ingen bild

Lisa

1 september 2011 09:59

Tack för din kommentar! En sann fröjd att besöka din blogg...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards