Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Lååååååååååååååååång väntan...

Av Anders o Lisa - 17 augusti 2011 15:40

Ja, jesus Amalia vad vi har väntat dessa två dagar som vi blev kvar på Strömsholm!!


Gick upp 02.30 måndag morgon för att starta vår resa kl. 03.30, hade tid 07.40 hos jour veterinär. "Ringa och säga att ni kommer försent"  finns inte på kartan, blev vi upplysta om...och det är klart, med ca 300 remisser per månad utöver det "vanliga" så är trycket stort...


Vi hade tagit ledigt både måndag o tisdag, för om det skulle opereras skulle detta ske tisdag och då räckte det om vi lämnade in henne tisdag morgon, så slapp hon sitta en hel dag, kväll och natt ensam på Strömsholm...alltså om hon blev orolig så var det bättre att vi var kvar så hon kunde vara med oss in i det längsta är det jag försöker förklara... :))


Men nu blev det så att lilla Klara blev inskriven redan vid tiotiden på måndag morgon i väntan på att en av ortopederna kunde undersöka henne och bedöma om hon skulle genomgå en datortomografi eller inte. Och för att göra en lång historia kort så blev det missförstånd hos en veterinär, dessutom var det så mycket på jouren för dem att ta hand om, så Klara fick ligga kvar under natten så de kunde beta av det som skulle göras efter hand.

Men det skönaste beskedet kom på måndag eftermiddag då de ringde upp från datortomografin och sa att de inte kunde se någon fraktur eller spricka utan det var bindväv (om jag minns rätt) och ligament som hade skadats och EJ i stor mängd! Så han jag pratade med såg inte att det behövdes opereras MEN en ortoped skulle undersöka henne ytterligare nästa dag. :)))))))))))


 


Med detta besked och mat i magen så sänkte sig en oootroligt stor trötthet över mig/oss och efter en liten kvällspromenad vid Skantzö camping så var det två dalslänningar som sov sött redan klockan tio...ZZZzzzzzz


Och Klara fick vi inte ut förrän vid fyratiden nästa dag...som sagt, det är en låååång väntan när man kommer på jourtid, men vad gjorde väl det när det inte var så illa, ingen operation!


Jag tycker det är svårt det här att avgöra när man behöver uppsöka veterinär eller inte, så därför kanske jag/vi åker oftare än andra, jag vet inte...min fasa är att inte åka iväg och så visar det sig att det inte går att "läka ihop" hunden på rätt sätt! Usch, jag skulle gräma ihjäl mig...


Och tycker sig en veterinär känna att det krasar i leden samt vill skicka vidare säger man ju inte nej precis...svårt detta som sagt...


 

Och Klara blev sååå glad när hon såg oss,  jag trodde hon skulle krypa ur skinnet! Ni kan se framför er två vuxna personer som sitter på golvet och försöker lugna en whippet som får tokfnatt...dessutom vara rädd om benet...


Överhuvudtaget är det så härligt att se alla människor som älskar och värnar om sina hjärtevänner. Människor som man kanske skulle döma ute på gatan ser man här i väntrummet med sina djur i ett helt annat ljus. En del oroliga, hur ska det gå...en del stolta och vill aldrig sluta prata om sin hund, en del ledsna - har fått tagit ett svårt beslut...men genomgående för alla är att de tar ansvar för sina djur och gör allt för att djuret ska få det bra! 


Väl hemma igår kväll tyckte Anders att det var läge för en single malt...och då i finglasen ;)...


 

 /L


 
 
Anncie och Tobbe

Anncie och Tobbe

17 augusti 2011 18:29

Så skönt för er Lisa och Anders att Klara inte behövde opereras..så GREAT ..precis som "Malten" ser ut :-)
//Kramar från oss :-)

http://www.steelsuccess.se

 
Lotta

Lotta

17 augusti 2011 23:17

Skönt att läsa att det inte "var värre"...
Hej förresten, jag har aldrig skrivit nå't här hos er, men kikar in lite nu och då. :-)
Hoppas Klara läker ihop fint nu.
Ha det gott.
MVH / Lotta (och en gammal Moneysteppare som heter Shilling)

http://www.kennelexofficios.com

 
Katja

Katja

18 augusti 2011 01:53

Hallojsan!
Oh jisses vilken pärs!
Skönt att höra att det inte var så illa som befarades från början men ändå, vilket äventyr.
Nu hoppas vi att söta Klara tillfrisknar snabbt.
Tjusiga glas! ;)
*krya-på-dig hälsningar*
/Katja, Viper & TinTin

http://viptin.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

18 augusti 2011 11:13

Hej o TACK för era kommentarer!!

Ja, vi är väldigt lättade efter "expertisens" utlåtande...skönt att slippa rehabilitering som följer efter operation, nu är det flera korta koppelpromenader, Rimadyl, en fis i rymden om man säger så... :DDD

Lotta: vad kul att du kikar in hos oss, vi har kikat hos dig och sett fina hundar o katter...och du har ju en ny liten pärla hos dig :)...den får vi följa.

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnea

21 augusti 2011 22:09

Härlig läsning!
Kram Klara Underbara!

 
Lisa

Lisa

22 augusti 2011 14:55

Ja Linnea, härligt är rätta ordet!

Klara skickar en nospuss tillbaka.

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

23 augusti 2011 12:18

Vad skönt att det inte behövdes någon operation. Enzo skickar en STOR krya på sig kram till syrran! Och hon får en bamsekram från mig och Johan också :)

 
Klara

Klara

23 augusti 2011 13:39

Här kommer STORA kramar tillbaka :>

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards