Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Fakta - känslor

Av Anders o Lisa - 29 april 2011 17:13


Sanningen och verkligheten är ibland djävulskt tuff att möta, leva i och genomgå. Jag och Lisa har haft en fruktansvärt jobbig tid, då den trio Ni ser nedanför inte längre kan blicka upp på oss på detta sätt längre... 


 

...eftersom SCILLA


 

(här ca 3-4 månader) inte längre finns hos oss. Hon har gjort "Gammelfar", Sigge, sällskap på de eviga ängarna...


och HANNA


                                  

  ...inte heller finns hos oss, då hon har fått ett nytt hem. 


Nu finns bara Klara kvar hos oss, och vi tre försöker nu febrilt att hitta tillbaka till någon form av glädje och mening i livet. Just nu känns allting bara svart och tomt, och hundkappen som ifjol skänkte mig (och oss!) sådan glädje känns både liten och mycket avlägsen...


Nu tar vi en timme i taget och försöker komma bort från alla tyngder och ok. 


Vi kommer framledes berätta mer om vad som hänt, men just nu orkar varken jag eller Lisa att skriva om det och jag hoppas att Ni som troget läser vår blogg förstår oss...


/ A

 
 
Ingen bild

Sara och Johan

29 april 2011 20:55

Hejsan!
Fick just en rapport från mamma om vad som hade hänt och jag hoppas verkligen att allt löser sig för er och att vi får träffas nåt i sommar.
Förstår att allt känns jobbigt just nu men det brukar ju bli lättare med tiden.
Enzo skickar en jättekram till sin syster och vi skickar en kram till både henne och er!

 
Elin Rose

Elin Rose

29 april 2011 22:23

Ni vet vart vi finns om ni behöver oss.
Tänker på er <3

Många styrke kramar.

http://sloughi.blogg.se

 
Åsa/Leif

Åsa/Leif

30 april 2011 09:01

Tänker mycket på er!
Men tror att allt kommer att vända...tror också att ni gör er själva och Klara en björntjänst med att gå vidare.. då också med hundkappen..som trots allt betyder så oherhört mycket för er alla.

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofi

30 april 2011 10:47

....KRAM....

 
Lena Olsson

Lena Olsson

2 maj 2011 09:44

Tänker på er. Förstår om det känns jobbigt.
Hoppas vi ses i Alingsås i sommar.
Kramar, Lena

http://www.wildboyzlena.blogspot.com

 
Laila

Laila

2 maj 2011 14:22

Tänker på er! Var rädd om er och ha det så bra. Hoppas vi ses på hundkappen i sommar.
Kramar till er alla tre

http://lawills.bloggplatsen.se

 
Anncie och Tobbe

Anncie och Tobbe

2 maj 2011 19:44

Sänder STORA "styrke kramar" till er!!
Och hoppas att vi ses i sommar.
//Anncie och Tobbe

http://www.steelsuccess.se

 
Ingen bild

Katta/Qetesh Kennel

17 juni 2011 16:34

Jessi, Tommy och jag skickar massor med styrka och vilja för er återhämtning. Önskar och hoppas att ni reser er igen, vi tror på er. Kram.

 
Disa & Mattias

Disa & Mattias

21 juni 2011 10:28

Tack för fin kommentar i vår blogg!
Jag hoppas ni börjar återhämta er en aning, vi tänker på er!

http://teamtl.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards