Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Inte på humör...

Av Anders o Lisa - 6 mars 2011 18:23

...nä, kan väl inte påstå att det känts något speciellt uppåt den senaste tiden.

Alla pratar på det, och likaså jag...trött på vintern som aldrig vill ta slut.


Läääängtar efter vår, när man kan börja träna hundarna så smått och livet får en mening igen...ja - så känns det nu! :/


Blev inte så mycket bättre när räkningen från tandläkaren damp ner, 5.800 svenska kronor...hade hellre lagt dessa pengar på ett ljuskänsligare teleobjektiv...nu fick det bli ett med mindre ljuskänslighet...ja ja, vi tror på en sooolig sommar...det är då vi fotar som mest...

Han var ju snäll i alla fall...tandläkaren... ;D


Vi har haft en trevlig sportlovsvecka på Huset, allt från bio - shopingresa till musikcafé och semlebak, och filmkväll. Men den gick fort!


Hundarna leker och "gormar" inomhus så jag tror jag blir galen. Har faktiskt aldrig varit med om något liknande. Scilla som går på sitt sjunde år ÄR värst, vet inte vad som tagit åt henne. Hon låter dessutom så mycket vid lek...filtarna i soffan ligger ständigt som ett trassel, lika bra att ge upp!

Som sagt, längtar till det blir barmark och de kan ta ut detta utomhus.


Vad vi har framför oss är att höja stängslet runt hela gården i o m Hannas höjdhopp, vi får hitta en lösning på detta som blir stabilt.


Och Anders han jobbar o jobbar...nu är det sjunde lördagen i rad han jobbar över, dessutom på veckorna några timmar då o då. Inte mycket vi ses...men folk ska väl ha sina båtar lagom till sommaren... 


Jo just det...ser fram mot sista helgen i maj, då ska vi i kören åka till Väderöarna!!

Fick i uppgift tillsammans med en annan tjej i kören att sätta i hop en resa till kusten. Ett tag spånade vi på Lysekil och sälsafari bl a, men dessa kommer inte i gång förän i juni, och då var det en vän som föreslog väderöarna, och nu blir det så. Längta längta...


Idag åkte jag o Hanna in till mamma. Brukar ta med mig tjejerna in till sta´n en och en ibland, bra träning att inte alltid komma i flock utan stå på egna ben.

Hanna ville inte riktigt gå fram och hälsa på folk det första, men sedan gick det lite bättre. Och hon gick såå fint i kopplet, en riktigt fin söndagspromenad i sta´n...det var mycket folk o hundar ute på promenad.

Så efter middagen väl hemma följde Hanna med Anders upp och vilade, det är tröttande mentalt med alla intryck...skönt tycker jag, en lugn stund äntligen.


Avslutar i vanlig ordning med några kort...


   Klara kikar ut...



   Utsikt över tjärnet vid Orvars ängar...



   Som sagt, hon har väl lite att ta igen...den där Hanna Med H...



  



  



   ...ser riktigt galen ut i bland... :)



   Om inte annat glad!



   Hit o dit...



   Sexåringen som är värst av alla tre i att leka! Brukar inte tikar lugna ner sig väldigt i den åldern...



   Klara...



  



  



   Våra vackra tikar!!!


Nu ska jag göra semlor, sätta på kaffe o väcka gubben efter det...


Ha en skön söndagskväll!


 /L

 
 
Ingen bild

Sofi

8 mars 2011 08:33

Förstår att det behövs ett ljuskänsligare teleobjeltiv när ni har sådana BLÄNDANDE skönheter..
Men se från den ljusare sidan du har nu ett gnistrande smile på prispallarna i sommar...;)
Ha det...

 
Lisa

Lisa

8 mars 2011 14:11

Tack för det positiva tänket Sofi!!

Idag skiner solen, det droppar från taket...känns lite bättre :D

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards