Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Kallt, vackert väder och rosa hjärtan...

Av Anders o Lisa - 13 februari 2011 02:45

...ja det, bland annat, har dagen och kvällen bestått av.


Anders har jobbat över fjärde lördagen i rad. Vi vinkar till varandra från bilarna när vi möts på vägen,  han på väg hem och jag på väg till jobbet...Men i morgon, jag menar idag, ska vi käka frukost tillsammans, det ska bli trevligt... :)

Ska försöka att få honom till att göra sin goda kycklinggryta senare på dagen, göttigött!


Kallt som tusan men otroligt vackert väder, skulle ha behövt solbrillor på promenaden. Solen sken så det sved i ögonen och värmde gjorde den när man befann sig i gasset.

Släppte tösera men det var för kallt, och den djupa snön gjorde att det krampade i fossingarna. Men trötta blev de efter snabb marsch och lite härj inomhus efter det...


Strax före tre var det dags att bege sig till jobbet och kvällens disco i hjärtats tecken...

Vi hade inte så jättemånga besökare, men de som var där hade kul och dansade friskt! Klassen som arrangerade kvällen tillsammans med oss var också nöjda...ca 70 st allt som allt.


Såg i senaste Hundsport att Bo Bengtsson har gett ut en ny bok på ämnet Whippets, ska nog införskaffa den. Racing tas upp likaså Whippets i Skandinavien OCH "the multipurpose whippet"...kanske blir jag lite klokare och får en del svar...vem vet...

Annars kan jag nog tycka att USA är USA och tyvärr måste man väl bli påverkad av detta ytterligheternas land... ;/


OCH till skillnad mot alla andra denna strålande solskensdag, så består dagens kortskörd av inomhusbilder...motvalls käring kallas väl det...


   Trehövdade gudar och dylikt har jag hört talas om...men här i Kroken har vi trestjärtade gudinnor...


   Experimenterade i Iphoto...


   Soldyrkare...


   ...men man kan bli fasansfullt trött helt plötsligt...


   Inte helt enkelt att fota i mycket ljus och blandljus... 


   Tycker väääldigt mycket om att se tösera så här loja... ;)


   ...och så kan det plötsligt se ut så här när man säger..."mormor"...


   ...eller "nu kommer Anders"...


   Scillapilla...den äldste i församlingen...


   I bland kan jag bli så insnöad så jag kan inte förstå att det finns människor som vill ha andra hundraser...ok, vinthundar överlag går ju bra...


   Tuggben OCH sol är ju en höjdare...


   Här tror jag Hanna sjunger " Bläupp" samtidigt som hon tuggar...


   Så här...

kan man också stå när det tuggas...


   Och här kommer en lektion i konsten att använda ALLA tänderna vid tuggandet...börjar med höger sida...


   ...för att raskt byta till vänster...


   Och för den som inte hann med, tar vi det i slow motion...höger sida...


   ...och här ser vi början på själva sidobytet...


   ...åsså över till vänster...går att titta på i repris...tre rutor bakåt... :D


Nu ska jag krypa till kojs. Klara är den som stannat kvar här nere hos mig i bädden strax bakom mig...brukar vara så...vi är de två sista som släntrar in i sovrummet.


 / L

 
 
anneli

anneli

13 februari 2011 19:20

jag har beställt boken av Bo bengtsson. jag var tvungen.. kan nog vara riktigt intressant. han är ju såå himla duktig också.. Hoppas verkligen att den är lättläst så jag fattar något...hihi..

ha det gott.

http://jakko.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

13 februari 2011 19:38

Anneli - gjorde detsamma idag och upptäckte att den var mycket billigare på Bokus...med frakt...

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards