Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Nu var det länge sedan...

Av Anders o Lisa - 17 januari 2011 19:24

...du såg något nytt här!


OCH det är väl lika bra att erkänna varför ;)...FarmVille...trodde väl aldrig att jag skulle fastna i något sådant, men jo då, det gick allt det med. Trots Anders och diverse arbetskompisars varningar i  skiftande styrka. 

Nåja, det beror väl inte enbart på detta...händer inte så mycket just nu förutom det vanliga. Få korttagningar och samma promenader då vädret tillåter. Men det har absolut varit helskönt med det mildare vädret som har erbjudit lite motion och brutit tjejernas tristess inomhus. Hanna springer som om det vore sista gången när hon är lös...helt galen...Klara hon tar lite race före frukost och sedan kanske lite mer senare på dagen, hon är ju lös oftare än Hanna. Scilla hon tar det lite lugnare nu för tiden, men får hon gå efter trasa - då jäklar...


Man pratar om löparskalle och jaktinstinkt, det har den tjejen, Scilla alltså, helt blockerad vid startburen fick ingen kontakt. Så fort hon landat i grusgropen gick svansen och hon började streta och dra för att komma ner till starten igen. Tyvärr så skadade hon sig på en tävling redan som treåring och därmed var tävlandet slut. En spricka i strålbenet som det var tal på att hon skulle opereras för på Strömsholm, men när veterinären som skulle göra det hela fick se plåtarna så valde han att avstå...ja, en historia för sig med flera besök etc...men inga mer race för henne.


Detta är väl en bidragande orsak till att jag inte gärna kör WR längre och föredrar könsdelat. Den eller de hundar som kommer först på trasan löper stor risk att bli kraftigt påsprungna bakifrån, själv stillastående, av resten av gänget. Kan bara tänka mig vilka smällar det blir och vad som händer i kroppen. 

En annan grej som jag börjat fundera på också är hundar som är tränade för att gå på rundbanan och springer dessa korta lopp in emellan...precis när de kommit upp i maxhastighet är det dags att tvärnita...på rundbanan är de mer trötta pga längden och det saktas in under längre tid...

Visst det finns risker med båda tävlingsformerna men jag skulle nog vara mer rädd för skador om det var greyhound vi körde på ovalen. Jaja, detta är mina funderingar...och det finns många :)


Men idag är det Scilla som ska uppmärksammas vad det gäller kort, hon glöms tyvärr bort ibland här på bloggen. Blir väl så då de andra två är mer aktiva...


Som sagt Scilla hann med två halva säsonger vad jag minns på WR...och övervägande var hon tvåa i mål. Hon var etta en gång, men då hade hela loppet gått utan trasa i Norrköping. En gång var hon under 10 sekunders gränsen, 9,99, och vi var såå stolta...liten och kort som hon är... ;)))



   Första licenstävlingen...tvåa efter Idomic´s El Ponyta...könsdelad och B-final


   Andra licenstävlingen...tvåa efter Bokellas Chivas Regal.


   Tvåa...efter Kvarnhällens Baloo


   Återigen tvåa efter Kvarnhällens Bonnie...


   Sista tävlingen...tvåa efter Mibisans Miss Cherimoya...


Detta var ett axplock av bilder där hon kom tvåa...några till finns...


   Här är från en träning i Karlstad, foto: Stefan Rose


   På ängen hemma i Kroken...



   Vilopaus innan finalen i Tingsryd...


   Och här ett snyggt kort av Stefan Rose...Scilla i Blått, Baloo i vitt...


   Avslutningsvis ett kort från SM 2008, då Karlstadsektionen anordnade denna...en mycket lyckad tävling vad jag minns... och framför allt kommer jag ihåg att Emmaline´s  Svea Viking tog titeln bland tikarna...den där tiken som jag eller snarare vi hade fått upp ögona för och tyckte var så snygg o snabb :D...........


   Här fick jag äran att överlämna ett mycket stort ben till Svea...pris för snabbaste tid tikar, kan jag tänka mig...


   ...och här är tikarna som var i A-finalen...




Bloggen fyllde 1 år 11 januari och blickar jag bakåt så har det varit otroligt roligt med denna. Också en sak som jag inte trodde mig själv om att befatta mig med...visst är det härligt när man märker att man kan ändra sig och faktiskt få ut något bra och trevligt av situationen!! :)))


Nu ska jag gå och glo lite på tv:n - ha de gott!


 / L




 
 
åsa

åsa

17 januari 2011 22:21

Vad kul att ni bloggar igen..kul också att få se andra bilder..har aldrig sett dessa..men man törs väl inte låna?

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

18 januari 2011 16:21

Åsa - såg nu att tre av tikarna i A-finalen var efter Derek...det stämmer väl...Svea, Togipie och Melody... :)
Låna kort av oss går alltid ;)...

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
marina

marina

18 januari 2011 19:00

Hej.
Vilka fina Whippets ni har. Vi har en tik som nyligen fyllt 1 år. Hon ställs ut men nu till våren ska vi prova på LC och kanske rundbana. Fastnade för de fina täckena hundarna har på sig på bilderna i inlägget 1/1 -11. Får man vara så nyfiken och fråga vart de kommer ifrån. Tycker det är så svårt att hitta bra täcken till min Elsa.
//Marina

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofi

18 januari 2011 19:23

Farm Ville... Man kan lätt fastna...
Men om ni har lååång tråkigt i helgen så har Maja 8års kalas på lördag.. Jag är själv hemma med 13 kids å kan behöva lite back up!!! ;) PRO arna inkl. Janne ska på möte... Välkomna.. =)

 
Åsa

Åsa

18 januari 2011 20:23

Lisa..ja det stämmer ..Derek dyker upp lite varstans..olika mammor...kul att du uppmärksammade det!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

19 januari 2011 20:02

Marina - vad rolig att du kikade in på vår blogg. Du har två sötisar själv såg jag :), "Frallan" gick inte av för hackor...
Vad det gäller täcken så har jag köpt bl a av en dam som brukar sälja vid WR tävlingar i Halmstad, vet tyvärr inte vad hon heter. Några har jag sytt själv i dubbelflis, är inte så svårt om man kommer något sånär överens med symaskinen. Annars vet jag Torshammarens kennel säljer, vet dock ej om de har magplatta. Lisa Winder kennel Burnt Sienna säljer bra välsydda samt välsuttna, men utan magplatta.

Problemet med allmänna täcken är ju oftast att de inte räcker ner över bröstdjupet och blir pylsiga. Hoppas du fått några uppslag.

Vänligen Lisa

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofi

20 januari 2011 08:41

Tindras matte Annelie syr jätte fina whippet täcken... Har köpt ett av henne, passformen är KANON!!!

Anders o Lisa

20 januari 2011 09:33

Ja just det, Annelie syr ju också. Kolla på mina länkar och klicka på Emmaline´s Juliettan så kommer du dit. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards