Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Från snö till regn...

Av Anders o Lisa - 8 januari 2011 18:37

...Ja det var en märklig känsla idag att pulsa fram i snö samtidigt som det regnade, funderade ett tag om jag skulle ha toppat klädseln med regnjacka...men någon måtta får det väl ändå vara!


Men här i Kroken har vi fått en blomsterflicka, som viskade att hon ville ha vår...


   Hanna ser ljust på framtiden... :)


   ...efter det mös Hanna o Heda ihop ett tag...


För övrigt har dagen varit lysande hitintills. For in till staden efter sen frukost och satte sprätt på "födelsedagspengarna". Resultatet blev nya vinterhundpromenadskängor (behövdes), tävlingsväst (sy på klubbemblem) till rundbanan samt lite nya goa téer...trevligt trevligt.


Hade sett vinterfodrade gummistövlar på Granngården men se dessa fanns ej i min storlek, och det var nog meningen...för då blev det Intersport...och där stod de... :) 

Nya tidens Skoterkängor!! :D  Kommer ihåg att jag hade ett par skoterkängor på glada 80-talet...dessa slets ut det sista i stallet...de enda skorna som var varma då man satt och körde häst vintertid! Dessutom använde jag "innerskon" som tofflor det sista...och bara ett par kvar i min storlek..."De säljer som smör i Norrland", sa expediten, men några försäljningstrick behövdes inte på mig...skoterkängor är skoterkängor...:)


   Anders tyckte jag var såå nöjd så detta skulle förevigas...ja, ibland kan man undra hur det står till i Kroken...men vi bryr oss inte nämnvärt :)...


Skämt o sido så var de jätte varma och sköna på promenaden, som sagt inte så klumpiga och tunga som mina 80-talare. Kan varmt rekommenderas! 

Tål kyla ner till -30°, när jag nu ska befinna mig i det, och vattentäta.


Vi tog kort på Hanna häromdagen och håller med Åsa, hon har inte förändrats nämnvärt i typ...


   Hanna, januari 2011



   Hanna, januari 2010


   Fast själv tyckte hon att detta kort var mer presentabelt.... Vill bestämma själv!


När jag letade bland gamla kort hittade jag dessa, kanske lite intetsägande bildmässigt, men o så talande för övrigt... ;)



   Ner o...


   ...opp...


   opp o ner...Hanna, precis som våra övriga hundar, får lära sig att hänga med på de verse saker tidigt...


   Här tror jag Anders försöker förklara för "minstingen"  hur en rundbana ser ut...och hon följer troget med...januari förra året.


   OCH när jag såg detta kort insåg jag att vi har en bit kvar till förra årets snömängd... :/


   ...vackert var det vissa da´r...


  


   Sedan kan man ju undra varför man sparat detta kort... fast lite kul var det...


Japp, då lyckades jag skapa en blogg även denna kväll - bl. a tack vare min förkärlek och nostalgi till Skoterkängan, upptäck den du oxå... :D


 / L



 
 
åsa

åsa

9 januari 2011 08:48

Lisa..fina kängor OCH..fina öron på Hanna!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Disa

Disa

10 januari 2011 08:46

Här åkte regnjackan på över alla underställ och tröjor när jag red ut i lördags! Men skulle nog tagit regnbyxor också för jag blev genomblöt om benen... Tyvärr förvandlade regnet också hela stan till en isgata så nu får Lingon, matte och husse ha full koncentration när vi går på promenad!

http://teamtl.blogspot.com

 
Anncie och Tobbe

Anncie och Tobbe

15 januari 2011 18:26

Åhh!! Vilken fin bild på Hanna och tulpanerna!
Man får vår feelings!
Tack för erat "ögongodis".
Ha en fortsatt trevlig Helg!
//Kram Anncie och Tobbe m. vovvar

http://www.steelsuccess.se

 
Lisa

Lisa

15 januari 2011 19:59

Ja, det var meningen att sprida vårkänslor :)...skönt att du nappade på de´:))...och jag tyckte oxå väldigt mycket om det kortet :)))

Ha de´gött ni också kära vänner...

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
åsa

åsa

17 januari 2011 09:06

Hanna är duktig på att sminka sina ögon..fina kråksparkar.................................

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

17 januari 2011 15:45

...ja, de kan man nästan bli lite avis på.... :)

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards