Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Snörvel snörvel...

Av Anders o Lisa - 27 december 2010 14:00

...nu har förkylningen blommat ut rejält och Fisherman´s  Friend  knapras friskt...Fick även knapra i mig alvedon i morse så jag kunde passa på att gå en "längre runda" med brudarna då vädret tillät detta!  40 minuter - numera långpromenad i dessa bistra tider...


Får väl stå mitt kast då vi for till Ikea i går...blev sämre efter det tyckte jag, men vem vill ligga till sängs då det är jul!? Inhandlade en ny lampa till tv-rummet samt lite tyger till gardinkappor. Passade på att luncha där också, trevligt då vi sällan lämnar de små liven för egna upptåg...:)


Tur att jag tagit ledigt hela veckan fram till nyår ;)...så jag kan bli frisk...och är arbetsför när det krävs...men det är lååångt dit och medicin finns så man kan vara i gång ändå... ;D


Idag är det Klara som stått för öset i snön, Hanna har bara stått still för att spana efter älg alternativt varit på väg över stängslet :/  Men bestämd stämma samt godis har hållit henne kvar, än så länge...det stod nämligen älgar på åkern bakom huset sent i går kväll när jag kom ut med Hanna, och Hanna är en fokuserad vovve som inte glömmer sådant! Hon har kikat ditåt även tidigare från och till...

Blir så trött, det är ju liksom väder för lössläpp nu och det är den träningen som hon behöver i sin rehabilitering. Pratade med ridskolan och där fick man hyra ridhuset för en hundring i timman...men det vore ju så bra att kunna släppa henne flera korta stunder varje dag liksom...ja ja, vi får väl lösa det på något sätt, kanske gå ut på åkern med henne så hon får nosa av och då kanske det inte lockar lika mycket längre...fundera fundera...


Här kommer det kort ... :D


   Fin är hon i alla fall...



   ...spanandes hit...


   ...och dit!



   Och här kommer Öset...


  


   "kolla Matte jag flyyyger fram"...


  


   "Hade du godis sa du"...


   ...dags för bus igen...



   ...och iväg...


   ...för att knappt synas bakom snömassorna...


   Nu har vi kommit ut på den stora åkern framför huset och Klara får arbeta mer för att ta sig fram...


  


  


  


  


  


  


   "Nä nu får det va´ nog, dags att dra in"...


Är så skönt att se Klara på bettet igen, hon har varit så lugn...nästan för lugn om man jämför med henne som hon är annars...men det är väl löpet som har spökat. 


 /L




 
 
åsa

åsa

27 december 2010 18:37

Lisa hoppas du snart blir pigg igen..Blir påmind om jakt på älg när jag ser Hanna..brorsan Leffe Blond var i hennes ålder när han hoppade över staketet efter älg..var borta i 2 dagar..brorsan Jackson kallade honom tillbaka..han hade då redan börjat bli skygg när vi träffade på honom..
Ruggiga minnen som gick bra!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Anncie

Anncie

27 december 2010 22:32

Host host..Hej på er i Kroken! Får börja med att önska god fortsättning! Vilka härliga bilder på Klara, ögongodis verkligen :-)
Här är det också förkylt med hosta också, inte ett dugg kul :( Hoppas man blir frisk fort så man orkar som man brukar göra.Just nu är det bara att ta det lugnt och vila mycket som gäller.
Krya på dig Lisa och hälsa de dina så gott!
Hörs snart igen :-)
/Kramar Anncie och co.

http://www.steelsuccess.se

 
åsa

åsa

28 december 2010 09:35

visst är det väl Hanna som har brunt täcke..och som står och spanar::

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

28 december 2010 09:47

Ja visst är det Hanna...

http://krokens-whippets.blokroggplatsen.se

 
Disa

Disa

28 december 2010 10:43

Vilken snart täckeskonstruktion Hanna har, som inte stör bogarna när de springer? Köpt eller egenkonstruerad?
Krya på dig!

http://teamtl.blogspot.com

 
Anncie

Anncie

28 december 2010 14:51

Hej Hej igen på er! Glömde ju att säga att bilderna på Hanna är kanon också givetvis :-)
Ni lyckas fånga era goa vovvar med kameran i så många härliga situationer! Jätte kul att få njuta av :-)
Vi önskar er alla Ett Gott slut på 2010 och Ett Gott Nytt År 2011!
/Kramar Anncie och Tobbe med vovvar.

http://www.steelsuccess.se

 
Lisa

Lisa

28 december 2010 15:48

Åsa - min fasa att ngn av hundarna skulle ge sig av och sedan inte hitta hem...har förstått att hundar blir skygga väldigt fort, ett dygn räcker... Usch...

Anncie - god fortsättning ni också! Nu ska vi bli friska till nyåret och ta igen julen...men håller med dig, hostan är för jäklig...kul att du tycker om korten på hjärtevännerna, skulle vilja ha ett objektiv som du har, om jag inte minns fel, men det får vi ta i framtiden...objekten är ju så VACKRA - så det väger upp bildkvalitén ;).
Sköt om er och KRAM!

Disa - Ja det är ett bra täcke...men har faktiskt inte tänkt på det med rörligheten för än du nämnde det nu...ngt att tänka på nästa gång det sys...Detta köpte jag på rundbanan i Borås av en äldre dam, men jag tror hon brukar finnas oftare vid WR-tävlingarna i Halmstad...Kennel Axrace känner henne... :) Jätte bra pris oxå ;)...

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Katarina

28 december 2010 19:39

Hej Lisa
Tack för besöket på min hemsida. Ja jag är jättestolt över mina hundar, kämpar på och visar viljan att vilja springa fort. Ska bli spännande med min "nya", verkar vara vad jag kan se just nu ett strå vassare. Tarzan har inte en chans på honom och ändå är Tarzan rätt så bra. Skönt att Hanna är på G igen, ska bli spännande att se henne på banan. Att Klara är duktig vet jag ju redan. Ha en trevlig nyår. Snart ses vi igen Katarina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards