Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Datorhaveri och ledig helg...

Av Anders o Lisa - 18 december 2010 18:27

...Ja hemska tanke, datorn var helt blank i går - endast en mapp med ett frågetecken på var det som syntes. HJÄLP!!

Vet inte hur många gånger vi diskuterat att vi borde köpa en extern hårddisk för att föra över bl. a alla kort! Pulsen blev hög men vi hade en tid på rehab, den sista för övrigt, att passa i Karlstad, så vi fick lämna datorn åt sitt öde... :/ ...till senare...


Tänk, detta med affektionsvärde, inga pengar i världen kan ersätta minnen i form av små saker, kanske obetydliga för andra men ovärderliga för en själv, och kort!  Minnen på hundarna som valp, härliga sommardagar i skogen, dagar på tävlingsbanan, Hanna med gips, Hanna utan gips - galopperandes, lilla mamma på besök osv osv osv... OVÄRDERLIGT!


Som tur är har vi en ovärderlig vän som kan detta med datorer, och då närmare bestämt iMac som vi har. Han är faktisk kunnigare än supporten som vi anlitat några gånger... :D


OCH... med hjälp av honom fick vi liv i datorn igen, men hans första råd var att åka in till sta´n och köpa en extern hårddisk...innan vi körde "reparations programmet"...för att spara allt, utifallatt...

Sååå, nu funkar allt igen, och vi har äntligen "sparat" allehanda ting som finns i denna burk. :D...vi hade tur denna gång och tappade inte några filer!


För övrigt är temperaturen skiftande i allra högsta grad. I torsdags var det till och med plusgrader en stund för att på kvällen visa - 16° igen. På fredagen hade vi ca -13° på dagen,  och på kvällen/natten när jag kom hem var det - 2,7°. I morse hade vi  - 3,8°  med lätt snöfall som varat hela dagen. Perfekt för promenad, och en av de få gånger jag velat ha snö som lägger sig ovanpå det knaggliga...

Klara och Hanna sprang i trädgården, var för sig, ute på fälten är det för djupt med nysnö blandat med skare...


Tycker mig se Hanna ge järnet mer i trädgården och idag höll hon upp tassen endast en gång, och efteråt när jag "gick ner henne" såg jag ingenting. Härligt att se henne få liite bullar på bakbenen! Hon är otroligt pigg just nu, aktiv, igång hela tiden! Undrar hur mycket som  ligger i hennes mentalitet kontra uppdämdhet...känns som det är mentalt...Hanna är en krävande tik som vill ha liv och rörelse hela tiden. Vi får en känsla av att hon är en aktiv och framåt individ! 

När hon kommer ut på banan kommer hon att ta för sig, tror jag, oavsett var hon hamnar i klass. Här hemma försöker både Scilla o Klara att tukta henne, med skiftande resultat...I morse t. ex. -  Scilla ryter i, och det kan hon, Hanna lugnar sig en sekund för att sedan gå ner på frambenen och skälla uppfordrande - kom igen, vi leker!! 

Klara tror jag till och med undviker henne stundtals, just nu är det Scilla o Hanna som leker mest, de är lika tydliga och rätt på...Klara är/har varit i valpvecka, och hormonerna är därefter...Hanna måste ha haft ett otroligt starkt första löp - tuttarna är fortfarande lite stora. Hanna är den förste som kan ta Scillas ton, hon låter mycket men det är allt! 


Här kommer några filmer från sista rehabiliteringen av Hanna;



Först lite uppvärmning...



...sedan trav...





Hej svejs...


 / L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards