Direktlänk till inlägg 26 november 2010

En miniblogg...

Av Anders o Lisa - 26 november 2010 12:42

...man kan ju nästan tro att jag ingenting vill göra hemma idag ;)...trevligare att blogga och kika runt på andras...


Det snöar lite småtrevligt samt -8,8° ute...


Ett bekymmer jag fått se´n vi flyttade ut till landet är; hur djuren har det ute i kylan...

Tänkte inte på det när jag bodde i sta´n, inte så ofta i alla fall, men nu tänker jag på det varje kväll som jag åker hem från jobbet!

Förstår ju att de ska vara rustade för kylan, men hur är det när det blir kallt så fort och tidigt...hur går det med gamla djur och årskalvar??

Te x förra vintern när det var så mycket snö, de kom ju inte åt någon mat en del. Här var det en fjolårs kalv, älg, som hade dött vid grannens ladugård!! Vi såg kalven och kon i flera da´r  innan...usch, hemska tanke, förstod inte då hur utmärglad han måste ha varit.

Grannen har en foderhäck, vet flera runt i kring, där han utfodrar och det är ju bra.

Ja ja, naturens gång heter det ju...men lite ont gör det...

Såg domherrar redan för flera veckor sedan och efter det...det kanske blir en vargavinter i år också...


Här på hemmafrontan har vi en "mattig"  hund idag. Vart jag än sitter vill Hanna upp i knät, men det blir ju inte så skönt efter ett tag, varken för henne eller mig.

När hon var liten däremot ville hon inte upp i famnen. Ålade sig ur och gnagde hellre på spisen, ja det är sant, hejjig hund!


   Två Ikea-råttor...


   ...när jag blev lite äldre uppskattade jag famnen, om det kliades på magen samtidigt...


Ja, det var lite om mina funderingar...de är många kan jag säga.


Ha en trevlig freda´ :D


 / L

 
 
Sara

Sara

26 november 2010 13:33

Hej och tack för kommentaren på bloggen.
Vad kul att läsa att veterinärer med flera tycker att det går bra med Hanna. Hoppas att hon blir helt återställd.

Vi skickar tillbaka en stor kram till Klara och Enzo skickar en stor nospuss till syster yster!

Kram sara

http://sarajohan.bloggagratis.se

 
Åsa Tapani

Åsa Tapani

28 november 2010 10:37

Hej på er!
Så skönt att läsa att det går så bra med Hanna :-D
allt jobb är mödan värd - vet att vi själva tvivlade i bland när det var som jobbigast men när man ser resultatet så glömmer man allt!! T om vi har snö och kallt (för att vara skåne) -4 grader..Snön kom hela dagen i går och dessutom blåste det så bo på landet i ett platt öppet skåne är ingen hit..:-( men det är väl det enda negativa...Så nu väntar vi på traktorn som ska komma och skotta fram vår lilla väg så vi kommer ut på stor-vägen. Jag klättrar på väggarna för jag vill UT och promenera, ut o springa och slänga kryckorna :-D 21 dec åker gipset och då kommer jag verkligen under pompa och ståt åka till soptippen och slänga kryckorna!! är såååå trött på dem..
Hundarna och husse tar långa promenader i snön och det blir en massa bus och spring ute för dem..och jag, jag sitter inne och...stickar raggsockor och tycker synd om mig själv ;-)
HA en fin 1:A advent !
Kram till er båda och till hundarna!

http://hundarnas.blogspot.com

 
Anncie och Tobbe

Anncie och Tobbe

28 november 2010 14:30

Vi önskar er också en trevlig 1:a Advent!
Ps.Har Sickan ringt??
Kramar Anncie och Tobbe

http://www.steelsuccess.se

 
Lisa

Lisa

29 november 2010 22:14

Sara - Ja tankarna har gått både en och två gånger till detta om hon ska bli helt återställd. Prognosen ser god ut och nu är det tankens kraft vi påverkar med - hon SKA bli återställd! :):):) KRAM!

Åsa - Skönt att det gått så bra med Gandalf! Men va´ hände med dig!? :/
Förstår att du vill slänga kryckorna och förväntar mig en bild på detta på bloggen framledes :)...och bor man på landet får man snällt vänta tills plogen dragit förbi... Sitter man dessutom i din position får man tycka synd om sig och stickar du samtidigt gör du ju faktiskt nytta!!
Hoppas ni också fick en fin advent...många kramar till er alla!

Anncie o Tobbe - hon ringde nu i kväll och hör av sig i morgon...Kram på Er!!

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards