Direktlänk till inlägg 23 november 2010

En sinnenas dag...

Av Anders o Lisa - 23 november 2010 14:53

...ja här luktar YlangYlang, eterisk olja, samt en mugg med Lusse te har slunkit ner - gott gott!

Detta är mina viktigaste inköp i dessa tider som råder nu innan jul. YlangYlang är en doft jag aldrig tröttnar på och som passar så här på hösten/vintern.

Lusse teet har nyss kommit till affären där jag brukar göra dessa inköp. Förra året tog det slut innan lucia så nu har jag köpt flera hekto, man kan lägga det i frysen - håller lääänge!

Så du som dricker te, köp detta, du blir inte besviken! Innehåller saffran bl. a, och du som kanske inte vanligtvis dricker te men tycker om saffran, köp det du också...detta te smakar verkligen lussebulle med saffran - jag lovar!! 


  Dagar o kvällar är räddade...mums


   

Ni skulle bara känna doften...


Det var smaken och doften de´, nu kommer vi till hörsel och ögon som Hanna bjöd på i natt... :D


Min mamma kommer från värmland och har därmed mycket olika uttryck för sig, bl. a att en person är hejjig. Detta uttryck, om jag har tolkat det rätt,  tycker jag passar på fröken Hanna Med H. Hon är en hejjig hund - bekymersfri glad och lite småtokig...


I natt, närmare bestämt 02.50, låg jag vaken av en ren slump och funderade på någonting. Kommer inte i håg vad då händelsen som utspelade sig för mina ögon suddade ut det minnet.

Helt plötsligt hör och ser jag hur det börjar flaxa och fara samt piska under Anders täcke. Ut far Hanna som en projektil, börjar springa runt i köket viftandes som en galning på svansen, fram till mig och "hälsar" energiskt sedan Anders, ytterligare runt nå´t varv i köket för att sedan dyka ner under täcket igen, blixt stilla och somna om! Jag och Anders vi bara konstaterade vad som hänt och brast ut i skratt...ganska hejjigt va´!?... 

Troligtvis måste hon ha drömt att hon var ensam hemma och vi kom hem eller något liknande...eller något jäkligt kul som gjorde henne glad...i vilket fall så var det stora kontraster till situationen som rådde!


Sedan var det detta med levande ljus som jag skrivit om innan, min räddning när mörkret faller på...men Anders tyckte nog att måttet var liite rågat då han upptäckte två lyktor i samma fönster...


   ...det ser väl vem som helst att det går alldeles utmärkt att inreda så... :) Dubbelt ljus - ännu ljusare, eller något så´nt... ;/


  

Sedan kommer vi till känseln...måste bara få visa upp mina vinthunds-raggsockar...visst är de fina!

Detta var sinnenas dag, hitintills... 


ÅÅÅ så hinner vi med lite minnen oxå - igen...


   Här går han...intet ont anandes att en utav hans livs trevligaste och svettigaste samt minnesvärda dag är i antågan. Kissepaus och frukost vid rundbanan i Västerås...för att sedan dra vidare till Åkers Kanal...


   Klaras första start och vårt första möte med tävling på ovalen! Hon hade inte ens egen munkorg när vi for iväg...


   Första gången hon hör en vajer-hare...


   ...och min första defilering med Klara- Underbara...det syns kanske inte, men själv ser jag att jag fick bita ihop för att en tår inte skulle komma...:)

Är det normalt att vilja gråta en skvätt då ens hund ropas upp i högtalarsystemet!?

Förstår att folk gråter då hunden vunnit SM och liknande...men en defilering???

Snälla, säg någon att du gjorde precis samma sak...eller är jag överkänslig?? :D


Nej, nu kommer snart Anders hem och då ska jag ha lagat korvstroganof, hur stavas de´...


 / L





 
 
Linnea

Linnea

23 november 2010 16:18

Tack Lisa för alla tips (måste bara köpa lussete), bilder och berättelser. Du, det är normalt att vara känslosam när man upplever saker tillsammans med en hjärtevän, vilket både du och Anders visar att era hundar är för er.
Ha det gott i höstmörkret, kram på er och nospuss till Klara!

http://moneysteps.bloggagratis.se

 
åsa

åsa

23 november 2010 22:37

det är just så man vill uppleva mörka vinterkvällar...sockorna gör det hela inte sämre..Hanna lekte nog bara med nattens skuggor..du vet.. dom där man vet så lite om..men ändå finns.
Känslor betyder bara att man har hjärtat på rätta stället och det är inte fy skam..

http://emmalines-bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

24 november 2010 11:19

Linnea - ja köp Lusse te. Skulle du inte hitta det hos dig så hojta till, jag skickar gärna upp till er!! :)
Hjärtevänner är rätta ordet...
Kram till er och Klara skickar många små små nospussar tillbaka!

Åsa - ja det gäller att ordna för sig i höstmörkret. Hanna träffade skuggorna i natt igen, fast i mindre form...svansen gick som en propeller och hon ålade sig upp för att ge en blööt puss i örat...konstigt detta...helt plötsligt!
Låt hjärtat va´me´... :)

 
Ingen bild

Sofi

24 november 2010 19:00

Ska fixa lusse te.. Men var fixar man så där sköna raggisar??? Avundsjuk.. Trollen tjoa av förtjusning när de såg dom...
Hälsa Anders, råttorna å skuggorna.. =)

 
Lisa

Lisa

24 november 2010 21:48

Sofi - raggisarna har jag köpt på Tradera för några år sedan och vet tyvärr inte något annat "ställe"...och eftersom jag är raggsockoman används dessa endast vid finare tillfällen!! :D

Anders o råttorna hälsar tillbaka...vad det gäller skuggorna får vi se om de kommer i natt...

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards