Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Snöyra och gamla kort...

Av Anders o Lisa - 22 november 2010 14:06

...har kommit in för en stund sedan efter promenad med tjejerna. Tänkte att det är nog dags för en blogg, sätter mig ner och laddar in kort, slänger ett getöga mot fönstret och upptäcker att det fullkomligt yr ner snö - det kom plötsligt! 


Har varit sjuk i helgen, fick åka hem de två sista timmarna från jobbet i fredags, mådde tjyvtjockt. Låg hela lördagen men kravlade mig upp i går eftermiddag.

Nu är det en vit vägg av snö utanför fönstret, ett så´nt där härligt när man var liten snöande som gjorde en upprymd...jaja...nu får nog Anders snart ta fram skidorna ;)....grannarna är vana våra tokerier här i Kroken... :)


Appropå snö är det intressant att se alla tass, hov avtryck ute i skog och mark. Man får en liten uppfattning av vad mycket djur det är som rör sig i skogen på vägarna och till och med runt husen. Vi har haft rådjur inne i trädgården som lämnat "goda" spår efter sig, tycker tjejerna i alla fall!


Häromdagen upptäckte jag en annorlunda "övergång" på vägen in till jobbet.

När man bor utanför sta´n och har en bit att åka brukar man lära sig vart älgar och rådjur har sina vandringsstråk, kallar det övergångar, men härom dagen förstod jag att jag upptäckt en övergång för ekorrar! :) Det har jag aldrig sett förr...

Precis vid samma ställe har jag alltså sett tre ekorrar springa över vägen under loppet av ett år, tyvärr låg en död där också för två veckor sedan.

Så de är väl också vanedjur och lär sina ungar vilka stråk de ska följa...


I går sa Klara till på skarpen mot Hanna, vet inte riktigt vad som hände. Hanna är ju lite på o brötig - på ett slyngelsätt. Klara är raka motsatsen, så hon tyckte nog helt enkelt att det är dags att visa vart skåpet ska stå...

Men Klara är inte van i sin roll som tillsägerska, så det märktes att hon var lite illa till mods efteråt...Hanna där emot hon förstår inte riiiktigt vad det där betyder o ska vara bra för, så hon ställde sig framför Klara, skällandes och tyckte att nu leker vi.

Såg på Klaras blick att hon tyckte slyngeln var jobbig, vänder sig bort och hoppas hon ska försvinna...sagt o gjort så gjorde hon det också - till buren - usch vilka tråkmånsar tänkte Hanna...


  

"Bäst att snegla liite mot dom, kanske nå´n ångrar sig o vill leka"...


Rotade runt i ett skåp i går och fann lite kort bl.a


   Här har jag försökt mig på scrapbooking i Tjejverket som det heter på ungdomsgården där jag jobbar...kort på det som ligger mig varmast om hjärtat...


  

Först ut; grabbarna i mitt liv! 


   ...sedan de goa tösera...


   ...och mannen som anammade hundlivet trots sin tidigare hundrädsla...byggandes en rakbana...va´ska man säga...grannarna tänkte nog ett o annat i alla fall när de kikade ut, en av årets varmaste dagar!! :D


   Sigge, Iris och Scilla...tycker det här kortet är så fint för att vara taget i ateljé...fick ta över en annans tid, skulle nog aldrig ha kommit på att gå till en "hundfotograf"...men nu är jag glad att det blev gjort, ett kärt minne!


   ...och slutligen - Tre Rand och Jykä!! Dessa två utskrifter satt på vårt kylskåp från den stund vi pratat med Linnea/Moneystep´s kennel och satt upp oss på en valp där...många var ögonkasten på kylslåpet den tiden kan jag säga!! Kommer ihåg att jag tyckte Rand var såå fin...när jag nu ser Jykä tycker jag Dalasi är fruktansvärt lik honom i huvudet - vackra huvuden...


Tänk vad som kan rotas fram i ett skåp och få minnena att gå i gång, även om de inte är så gamla! :)


 Och vad mina arbetskamrater sedan fick utstå när valparna äntligen kom, och vi valt Klara...det får vi ta en annan gång :D...


 / L

 
 
åsa

åsa

23 november 2010 12:58

Lisa..vad kul att du börjat blogga igen..Anders ser ut som den värsta skådis..på dessa kort kan du leva länge!!

Ha det gott i vinteryran..

http://emmalines.bloggplatsen.se

Anders o Lisa

23 november 2010 14:51

Kul att du tycker det...gillar verkligen att blogga, önskar jag hade mer att skriva om bara... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards