Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Scilla bättre...

Av Anders o Lisa - 13 oktober 2010 23:04

...Ja, Metacamet har väl börjat värka, fast jag tycker hon går med lite överdrivna rörelser bak, tycker inte Anders,  det är som vanligt - vi tycker olika ;)...


Vilka spännande lopp det blir till helgen i Västerås, spännande och jämna! Ska bli extra roligt att kolla de duktiga tikarna Dalasi, Koruna och JJ Sahlin...Classic kan säkert sänka sin tid ytterligare också innan tävlingssäsongen är slut. Som sagt, jag tycker det är extra häftigt när tikarna är uppe och ger hanarna en match!


Såg äntligen loppet med Klara från Järbo, och som vi misstänkte händer det någonting med Klara i loppet. Endera springer hon ihop med någon eller så trampar hon fel, eller kan hundar få som en muskelbristning när de springer??

Vi märkte nämligen någon dag efter Järbo att hon var kort i steget vänster bak och hon reagerade när jag klämde på själva lårmuskeln. Samt Anders tyckte att hon var lite ovillig till stretching bak, speciellt vänster efter loppet. Men vi har inte sett henne halta.

Därför har vi gått korta promenader med henne, ej lös, men sedan vet jag inte riktigt vad man mer kan göra. Så är det någon som har tips får ni gärna dela med Er :) !!!


För övrigt har Hanna o Anders varit på rehab idag. Nu är vi uppe i 12 minuters traskande och hon går så fint och bra hela tiden, trampar inte igenom!! Dessutom ökades takten för henne vid två tillfällen och det såg också bra ut.

Ännu en gång fick Hanna beröm för sina muskler vilket kommer att påskynda rehabiliteringen, hoppas inte detta tas som skryt - för vi är bara så glada för allt positivt som kommer!

Och mycket riktigt var det på grund av det lite kallare vattnet som hon krånglade förra gången, för idag gick hon lika bra som tidigare. :D


På kortfronten händer det inte så mycket himmlastormande - vi bejakar det lilla o vardagliga... :)


   Scilla borstar tänderna efter frukost...


   ...likaså Klara....


   ...men hon blir lite trött efter en stund...


   Hanna går lös på "tandborsten"...


   ...men verkar fundera efter ett tag om man inte kan göra något annat med saken...


   ...jo just det...


   ...det var ett tag sedan hon gömde saker...


Go´kväll gott folk!


 / L

 
 
Ingen bild

Sofi

14 oktober 2010 07:29

Gömma saker är tydligen något genetiskt..=)
Vi hittar saker lite överallt efter lill Råttan.. Hörde att Mamma Jackie e lika dan..

 
åsa

åsa

14 oktober 2010 19:05

Nej..det är småråttorna som är lika sin mor..

http://emmalines.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards