Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Vecka tre...

Av Anders o Lisa - 11 oktober 2010 19:43

...av Hannas rehabilitering har påbörjats idag.  Det hade varit strömavbrott på morgonen på rehab, så vattnet var 20° istället för 24°, som det annars brukar vara. Tror det var därför hon krånglade lite och ville inte riktigt gå på som tidigare i slutet av tiden. Som tur var hade jag med vintertäcket in idag och tog på henne det direkt efter traskandet, hon var lite frusen...

Hon är fortfarande inte bekväm i situationen "djursjukhus" eller överhuvudtaget att någon ska känna på henne... 

Denna vecka går vi 15 minuter alla fyra promenaderna och tar av benskyddet de sista 1-2 minuterna på en av promenaderna.  


I helgen blev det lite tungt...när jag till fullo förstod och kände att nu är säsongen över för vår del vad det gäller tävlandet med Klara. :/

Kommer ihåg att Åsa sa till oss att försöka tävla vidare med Klara när Hanna skadade sig, för att ha något positivt och roligt i det tunga...så RÄTT du hade Åsa!!

Och tack vare svärfar och Anders' arbetskamrat Kent  har vi kunnat träna vidare för detta ändamål...det har varit lite knixigt då den som är ensam hemma med hundarna inte kan lämna Hanna för att gå ut med de andra...det är möjligt att vi kan men vi vågar inte ta den risken ifall hon skulle bli tokig och göra något dumt...


Missförstå mig rätt nu, vi är jätteglada att Hanna är där hon är!!! MEN det går liksom inte fort fram, det vet vi att det inte kommer att göra, men som sagt, i helgen slog det mig verkligen vad vi har framför oss. 

Och när folk frågar "hur går det med Hanna då?", ser och hör jag hur de inte riktigt orkar eller vill höra sanningen, utan jag känner mig lite jobbig och kanske liite gnällig i deras öron...antagligen dör väl frågan ut hos vissa ;) ...förståeligt... 


   Goa och tåliga Hanna väntar på mat efter morgonträning...har sytt om ett handledsskydd i Back on Track för människor till henne som hon bär dagtid inomhus.


   Scilla och...


   Klara, även ibland kallad "Blåsmarks-sucken", väntar på smaskigt rått kött!

"Blåsmarks-sucken" kommer sig av hennes fantastiska SUCKAR, har aldrig hört en hund sucka som hon.. :) Och så kommer hon från Blåsmark, för den som inte visste :D


Hoppas att Du nu inte har deppat ihop och slagit huvudet i tangentbordet...för det känns faktiskt lite bättre efter att ha skrivit av sig här på bloggen...så ha överseende med mig :) :)...

Klockan är nu nio och Anders o Hanna går som två lyktgubbar med levande ljus i mörkret på banan utanför huset... :) :) :)...sista träningsrundan för dagen.


Avslutar med kort från slutet av april, det känns längesedan...


   "Nu ska jag ifatt skitungen!"...


   ..."gäller att ligga rätt i kurvan"...


  Vilar lite... 


   "Jaha, nu kommer hon igen"...


  "trasan är miiin!"...

    "Tar väl bollen i stället då"...


  "Va´ de´ husse som kom?"... 


/ L






 
 
Ingen bild

Sofi

11 oktober 2010 21:26

Jag tycker ni gör ett ENORMT jobb med Hanna, även de andra dogsen..=)
Och misströsta inte, hela hösten, vintern å våren ligger framför oss med vila, rehab å mys..
Skickar över lite energi å lycka till Er ALLA..
Kramar fr Ramnäs...

 
Åsa

Åsa

12 oktober 2010 10:53

Hej du Lisa..det blir bättre..och ni kan ju fortfarande tävla med Klara..titta in på tävlingsinbjudan..säsongen är inte slut ännu!!
Gott mod mina vänner!!

http://emmalines.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards