Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Höstrusk!

Av Anders o Lisa - 6 oktober 2010 18:40

Grått och blåsigt väder har vi idag...därför brinner nu värmeljus lite varstans,  jag o Hanna väntar med kaffe på övriga gänget som tar en liten kvällstur. 


Egentligen vill jag inte men måste ändå belysa det tråkiga som skett på bloggar det sista. Jag blev så illa berörd då jag läste att vissa inom whippetrace ägnar sig åt att skratta sarkastiskt  och diskutera en familj och dessutom vill gå ut med det offentligt.

Vad jag sedan reagerar på är den stora tystnaden från alla möjliga håll...om det inte står i stadgar hur vi ska bete oss sportsligt mot varandra i en förening så borde det väl ändå finnas moral o etik bland oss, eller...det är inte bra PR för WR.

Hoppas att denna illvilliga kommentar  inte översätts då bloggen ifråga har besökare från övriga Europa...pinsamt tycker jag att visa vilken nivå det ligger på här i Sverige, WR-världen alltså - för det är man ju noga med att påpeka...


Jag jobbar med ungdomar se´n 20 år tillbaka, kanske jag nämnt tidigare, och vi på ungdomsgården för ständigt en diskussion med ungdomarna om hur vi beter oss mot varandra...OCH detta med internet kommer ständigt upp...det finns ungdomar som mår uruselt över att "kompisar" skriver hemska och ibland eller oftast påhittade saker om dem...men att möta detta bland vuxna var något nytt för mig...


MEN nu lämnar vi detta!!


Nu är vi inne på vecka 2 vad det gäller rehabilitering av Hanna i form av "vattentrasker". Igår träffade vi Veronica, rehab-tjej nr. två som ska hjälpa oss, hon var lika gullig som "ettan" :D

Hon sa bl. a att Hanna har en liten roterande rörelse på benet när hon går, men det är inte något konstigt med det. Hon för det lite utåt då hon för fram benet. MEN framför allt belastar hon det lika mycket som det andra frambenet när hon står still, mycket bra! Likaså i "traskern" går hon bra och sätter ner benet ordentligt, hela hon rör sig bra. Att hon dessutom bibehållit mycket av sina muskler är ett stort plus. Ungefär så lät det, alltså positivt!! :) :D


Tyvärr blir det inte så mycket kort tagna för tillfället - så håll till godo med "gamla"...


   Här lekte jag o Hanna utställning i somras...


   Fin tjej...


   Två galningar far fram...


   OCH tyvärr kommer inte denna skönhet till Västerås på söndag...löp, löp, löp...

Jättetrist då jag sett fram emot detta! Vi hade planerat in ytterligare ett lopp i Alingsås, men men, så är det.

Missade även KM:et  Whippetrace. Vi visste inte ens att det var förnst dagen innan då Linda ringde och frågade om vi kom...skäms lite...de´e´ju så kuuul med rundbana... :)


JAG, Lisa, funderar skarpt på en hane som nästa hund! :) Då väljer man själv när det är dags för uppehåll i träning/tävling och det är inte frågan om flera månader för att komma igen. Men är väldigt fäst vid tikar, tänka tänka  tänka...har haft tik o hane samtidigt tidigare. Greyhoundhanen var det inga problem med när tiken löpte . Sigge var ju gammal när Scilla kom och han reagerade lite mer i slutet av löpet.

Vilken erfarenhet har Ni av tik o hane under samma tak??...skriv gääärna!

Se´n är vi ju faktiskt TVÅ om saken...vet inte riktigt var Anders står när det gäller...


Som vanligt det sista har det en tendens till att bli lååånga bloggar...hoppas någon orkar läsa hela...men det blir väl så när inläggen kommer lite glesare.


Hej Hopp!


 / L


 
 
Åsa Tapani

Åsa Tapani

7 oktober 2010 07:47

Hej Lisa!

Håller med dig och även dina kloka ord som du skrev på Anci och Tobbes blogg. Vi har helt och hållet glömt bort att respektera varandra - vart är vi på väg?!!? Nu har inte vi hållit på jättelänge - bara sen 2003 - men så här var det inte i början...Man kan verkligen undra VARFÖR det blir så här..Vi har inte heller några klass 1 hundar men nog tusan är vi lika stolta och glada för det när våra hundar placerar sig..och det tänker vi fortsätta vara..ÄR också glad att vi har den egenskapen att vi kan och vill glädjas åt andras framgångar! :-)) Skönt att höra att det går framåt med Hannas rehab..Hade hoppats på att vi ses i Alingsås - men man kan inte "styra" tjejernas påhitt ;-)
Kramar till er alla!
//Åsa med hela familjen..

http://hundarnas.blogspot.com

 
åsa/leif

åsa/leif

7 oktober 2010 08:02

Det är skönt att höra en kommentar om detta...elände..tror och vet att många tycker som du ..men av någon konstig anledning inte vågar säga någonting alls..??

Det är däremot en höjdare att få nyheter om Hanna..suveränt bra att allt går som det skall..

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

7 oktober 2010 14:33

Men Klara, det var väl onödigt att börja löpa nu??
Detta är en av anledningarna till att vi bara har hanar :) Sen kommer jag bättre överrens med handjur både när det gäller hundar och hästar.
Under hela min uppväxt har vi alltid haft både hanar och tikar och det har aldrig varit några problem. Men vi har ju ganska stor möjlighet att dela på dem så det beror väl lite på hur man bor. Vi har aldrig haft problem med att någon hane slutar äta eller så. Och de pojkar vi har nu har då aldrig reagerat på mamma och pappas löptikar. Men man vet ju att en del har stora problem med sina hanar när det finns löptikar i närheten.

Gällande de blogginlägg som finns nu så har vi här uppe i norr inte riktigt förstått vad som hänt där nere men det är ju synd att inte alla kan vara vänner i de små sporter som vi håller på med. Vi är ju inte så många...

Enzo skickar en jättekram till syrran och nu får de båda ladda till nästa år. Hoppas även att Hanna fortsätter med sina framsteg i rehaben.

Kram Sara

http://sarajohan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

7 oktober 2010 17:09

Hej Kroken
Nej vad synd att ni inte kommer till Västerås.
När jag såg rankingen saknade jag Tala, tänkte att ni glömt anmäla. Men nu förstår jag.
Det är ju så roligt när det blir jämna lopp och all slåss om segern.
Vad gäller bloggandet känns det inget roligt att läsa dom längre. Själv skriver jag bara om mina egna hundar på min hemsida, skryt eller inte? Det får andra bedömma , jag bryr mej ej. Jag tycker mina hundar är duktiga.
Ha det så bra

 
Ulrika

Ulrika

8 oktober 2010 06:14

Jag gillar tikar bäst men vi har James nu just av den anledningen att hanar inte löper!!! Han blir ju större än tikarna, tar mer plats i bilen osv. Sedan känner jag att när man är ute med hundarna och det kommer en lös hund farandes emot oss så är det en hanhundsaggresiv hane enl. ägarna som andas ut att vad bra att det bara är tikar för han gillar inte hanar. Varför ha hunden lös alls??? Har hört att bara hanar eller bara tikar är inga problem men när man börjar blanda könen kan det bli spänningar. Två tikar och en hane har vi och märker ingenting.James är ju bara ett år ännu men toppentrevlig på alla sätt.

http://www.vinthundsliv.blogg.se

 
anneli

anneli

8 oktober 2010 19:35

Hallå där. kul att rehaben går framåt med hanna.
som du vet har jag ju 2 hanar och en tik. än har det inte varit nå problem men samtidigt har tindra inte löpt än(endast en dag)Jag får höra av mig efter första löpet om hur det går:P...hihih..sedan är det ju från hund till hund. min ena hane bryr sig inte alls om löptikar medan den andra är smått fixerad:P..hihihiha
ha det gott.

http://jakko.bloggagratis.se

 
Fam Rose

Fam Rose

9 oktober 2010 16:49

Det finns en anledning till varför vi har 8 hanhundar... Behöver jag säga nåt mer?? Hi hiii.

http://www.sloughi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards