Direktlänk till inlägg 29 september 2010

GRATTIS!

Av Anders o Lisa - 29 september 2010 10:31

JA, grattis ALLA DJ:are på 1 års dagen...hipp hipp HURRA!


Och som ni kanske märkt har vi två jubilarer i hushållet denna veckan. Kalas blir det till helgen då vi i princip mötts i dörren jag och Anders under dagarna som gått.

Här har vi dom...


  

Kalaskramar o nospussar till "godingarna" från Lisa o Scilla o Klara...


Anders och Klara var ju till Järbo och tävlade i helgen, de hyrde stuga och hade en liten minisemester ihop de två. 

Som vi befarat blev det ett tufft lopp och det går inte att missa starten bland dessa damer, speciellt inte på kort. Så med sen start gjorde Klara ett bra lopp, endast en hundradel från tredje plats...alltså första gång utanför pallen - det tog ett tag innan det kom ;)

Väntar på att loppen ska komma upp på Youtube...

Nu har vi anmält till Västerås och kommer hon med blir det väl ett något liknande startfällt. Denna gång kan hela familjen följa med, det ser jag fram emot!


Anders var alltså hemma strax efter 23-tiden på söndag kväll. Meningen var att jag skulle lägga mig tidigt på kvällen för att hinna sova lite innan de anlände. Själv skulle jag upp 03.30 för avfärd mot Västerås och Redog 04.30, det gick inte så bra...sova på beställning har aldrig funkat för mig...piggelin piggelin...trött trött trött när klockan ringde för uppstigning!

Redan i Säffle kände jag tröttheten sänka sig över mig igen och mörkret utanför hjälpte ju knappast till. Fick daska mig själv ganska rejält i ansiktet och sjunga med i låtarna på radion...vilken syn det måste ha varit :)

Väl framme i Karlskoga vid vår favorit mack med billig bensin om inte annat, fick det bli kaffe och energidryck. Efter det gick solen upp och allt blev genast mycket klarare o lättare!

Åsa o Leif anlände och vi gick in till Stefan. Var lite konfunderad över vad han skulle "se" idag och till min STORA glädje utbrister han att det är en annan hund jämfört med förra gången!!

Det skulle väl jag oxå kunna se om jag tog mig samman och tänker tillbaka en vecka i tiden...men jag har varit stressad över värmen i leden som växlat och fullt upptagen med det och missat att hon faktiskt använder benet mycket mer...sen är det väl att jag stirrar på henne hela tiden och ser det komma successivt. 

Stefan har konstruerat som en våg bestående av fyra helt fristående plattor där hunden ska stå med ett ben på varje platta. Där med kan man se hur hon belastar de olika benen. Förra måndagen belastade hon det skadade benet med 19%, nu i måndags var hon uppe i 23%!! :D

Alltså var det dags för försiktig rehab och då i form av "vattentrasker". Han fyllde med 300 liter vatten och hon fick gå i 10 min. Först tyckte Hanna det var lite läskigt och försökte gå på kanten av bandet men redan efter 4 min. så gick hon som hon skulle. Då till och med satte hon ner höger bakben rätt som hon annars avlastar med.

Efter det stretchades hon och han upplevde henne mjukare än innan. Även när hon gick fram och tillbaka efteråt såg det bra ut! Det känns så jäkla skönt att vara på rätt spår igen!!

Nu ska vi alltså åka till Karlstad Djursjukhus för fortsatt rehab fram till 1 november då vi ska tillbaka till Redog för uppföljning. Det är 300 liter och 10 min. som gäller och 10-15 min. promenader x 4 här hemma. :)


Oj oj oj vad fort tiden gick idag, ska snart och jobba, men jag hittade några kort som jag vill avsluta med...


   Till Alla Hjärtans Dagar (utav alla dagar) tidigare i år fick Anders snuslock med Klara på. Resultatet är att Anders slutade snusa strax efter det och har hållit uppe ända sen dess!!! Det tycker jag han är värd en stor eloge för!!! Och locken kan jag kanske använda till något annat... :D


   ...och så var det vintern som gick...hur många längtar efter det här och hur starkt på skalan i så fall!??? :/


 / L




 
 
Åsa/Leif

Åsa/Leif

1 oktober 2010 07:41

Det är så kul att ni kommit så långt med Hanna..och att ni kan leva ett någorlunda vanligt vardagsliv..än en gång kramar till jubilarerna..

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Gørild og Kruse

Gørild og Kruse

1 oktober 2010 16:22

Ja tenk at de er fylt 1 år. Det har nu skjed mye på dette året.
Kruse sender alle sine ønsker til Hanna om god bedring.

http://www.kallekula.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards