Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Inte som vi tänkt oss, Klara o Anders till Järbo, Hanna snart 1 år!

Av Anders o Lisa - 25 september 2010 18:20

Nej, det blev väl inte riktigt som vi tänkt oss med besöket hos Stefan/Redog. Värmekameran visade rött i leden och tassen, irriterat eventuellt en inflamation säger Stefan...går inte att starta rehab då...åk hem och sätt in Metacam/antiinflamatoriskt och kom tillbaka om en vecka...jajjemän...gilla läget... ha turen med schyst chef och lättare att få ledigt när jag jobbar dag...men nu är det nog slut på kontot så det blir att ta ledigt utan betalning eller få jobba igen, phu...

Ringde även till vetten på Strömsholm, Lena Karlstam, och förtäljde hur det ligger till. Hon höll med om att sätta in Metacam och sedan bokade vi en tid till Strömsholm, 6 obtober - fanns inte tidigare, ifall hon inte blir bättre...för att utesluta att det inte är något annat som spökar! Hon föreslog veterinär i Karlstad men jag känner inte riktigt det förtroendet för någon vette där...kanske låter det förmätet, men det är inte första gången vi behövt åka med en hund till Strömsholm efter besök i Karlstad för att få rätt hjälp...

Och tack  Åsa för att orkar med långa telefonsamtal samt stöttar så bra...det behövs och hjälper... :)


Men nu lämnar vi det och uppmärksammar att Hanna och hennes syskon snart fyller 1 ÅR! Detta uppmärksammas i Kroken med en bildkavalkad på "lillan" när hon anlände hit...


   " Jaha, det är alltså mig de där människorna har valt ut, ska tydligen till ett "ställe" i dalsland, heter det visst"...


   "japp, då har man kommit fram och maten gick ju faktiskt att äta här oxå!"


   "Bäst att sova lite innan jag kollar runt vad som finns att hitta på här..."


   " Här är alltså mina nya familjevänner!"


   " Ja, den häringa grejjen var skön att ligga på, men jag ska nog kolla någon dag hur den är att bita i och framför allt om det går att rycka loss tussar...men man får ju visa sig från den fina sidan först..."


   "...och busa gick det att göra med dom...så´na stora tänder ska jag oxå ha en dag!"


   "...så här gör du Klara, ta ett ordentligt tag och sen..."


   " Det finns många sköna ställen att sova på... zzzz "


Finns det hjärterum så finns det stjärterum...


   " Kom igen nu Scilla, noppra o bit innan skitungen vaknar...."


   " Den här leksaken var roligast!...va´ den piper när jag biter i örat!!"


   "...men hur får jag tyst på den?...så där ja..."


   " Matte säger att jag är den mest egensinniga valp hon varit med om, förstår inte riktigt vad hon menar...???"


   "... Cooola Hanna säger hon ibland..."


   " Men allra sötast ska jag tydligen vara när jag sover eller nyss har vaknar...lugnas oxå..." 

***


Idag var det riktigt tungt när Anders och Klara for iväg till Järbo för att tävla imorgon. Det var så tungt att jag o Scilla o Hanna for in till sta´n och köpte god mat, snacks och hyrde film, det kallas väl att tröstäta - tror jag...

Vi känner oss liksom "halva" här hemma, saknar dem redan!


Vi har Tjejsöndag i morgon på ungdomsgården Huset där jag jobbar, därför blir vi hemmavid.

Nej, nu får jag sluta och börja äta och titta på dumburken om jag ska hinna med allt som ska...

Ha´de´gott!


 / L

 
 
Anncie och co.

Anncie och co.

25 september 2010 20:33

Hej på er!! Vilken härlig bildkavalkad på Hanna!
Tänk va´tiden rusar iväg,DJ-kullen snart ett år!
Otroligt vart tog tiden vägen??
Vi skickar varma kramar från oss i Tystberga och
hoppas ni kan få börja med Hannas "Rehab" snart:-)
Håller tummarna för Klara i morgon!
//Ha det så bra ni kan!
Anncie och co.

http://www.steelsuccess.se

 
åsa

åsa

25 september 2010 23:26

Lisa..vad kul att se en bildkavalkad av Hanna..
Håller tummarna för Anders och Klara i morgon..
Vi ses på måndagmorgon..kl 9.00
ha det gott i kväll..

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

26 september 2010 09:57

Hanna och Anders kan väl göra en gemensam tårta..
nära på födelsedagar där..

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofi

26 september 2010 10:10

De växer så de knakar de små råttorna...
Hoppas hon me H snart e pigg så Rehab kan börja...
Håller tummar å tassar för Klara på Söndag å Hanna på Måndag..

 
Ingen bild

Lisa

26 september 2010 13:12

Varma kramar och hållna tummar - det kan ju bara bli bättre... :)
Och vad det gäller Klara så får hon bekänna färg i dag...start och snabbfotade damer i massor... :) :)...är hon bara med i starten kan hon nog ge dem en match! :) :) :D Själv håller jag tummarna håårt...de är snart bortdomnade...

Vi ses i morgon Åsa...

 
Åsa och Leif

Åsa och Leif

28 september 2010 14:54

Har ni tårtan klar??Hoppas att den räcker till Hanna imorgon..på hennes 1 års dag!

Stort Grattis till Anders som idag fyller år..
Hipp hipp hurra!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Åsa/Leif

Åsa/Leif

28 september 2010 15:09

Förlåt Anders det var ju igår du fyllde..är dagvill..det är så när man är PRO:are
Men Grattis i alla fall!

http://emmalines,bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anders

28 september 2010 19:05

Pensionärer är nästan alltid ursäktade : )

 
Ingen bild

Sofi

28 september 2010 19:54

Grattis i efterskott..
Imorgon är det Små Råttornas tur å fylla..!
Jobbar natt HELA veckan med PROarna i Surahammar så jag hyllar Hanna redan idag... Hipp Hipp Hurra Hurra HURRA!!!!

 
Anncie och Tobbe

Anncie och Tobbe

28 september 2010 22:42

HIPP HIPP HURRA!!
GRATTIS!! Anders och Hanna på era födelsedagar!!
Önskar Tobbe och Anncie med vovvar!

http://www.steelsuccess.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards