Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Nya tag...

Av Anders o Lisa - 17 augusti 2010 17:03

Ja vi lämnade in Hanna i söndags och hämtade hem henne igår, måndag,  em. I morse kl. nio får jag ringa till Karlstad igen och säga att nu kommer vi, gipset glider..



De kommer fram till att de ska linda bandagen upp över skuldrorna och ner runt bröstet för att liksom få det att sitta kvar...Hanna är groggy när vi hämtar henne och väl hemma börjar hon skrika när hon ska röra sig och fungera med detta. Och ja, det satt lite väl hårt. Anders håller henne och jag gråter och försöker klippa upp det som orsakar smärtan...gråter gör jag för att fungerar inte detta så tar vi bort gipset, säger de...det får bära eller brista - ja, i ordets rätta bemärkelse!!


Så i morgon åker vi till Strömsholm, eller snarare i natt - skulle helst vilja åka nu! Enligt ortopederna där får vi inte ta bort gipset...måste sitta minst tre veckor och sedan kunde man sätta några "band"-någonting. Som sista utväg kan man sätta stift som hjälper till att hålla kvar gipset...


Såret har läkt bra, vi har ordnat med våra jobb så vi är med Hanna dygnet runt (en av oss), möblerat om hemma så att det ska funka rent praktiskt, Hanna har inte ont...

Underbara chefer som ger oss ledigt med kort varsel och uppfödare som lyssnar och stöttar till 100%!

Det är alltså bara detta lilla gips som måste sitta kvar... men nu tar vi nya tag i morgon och fixar det här, det måste gå!


 / L


 
 
Ingen bild

Katarina

17 augusti 2010 19:14

Hejsan
Det gör så ont i hjärtat när jag läser vad Ni och Hanna får utstå.
Tänker på er och ber att att ska gå väl

 
Lisse

Lisse

17 augusti 2010 19:23

Men åhhh vad trist med Hanna :(
Hoppas iaf att allt läker som det ska och att hon blir bra snart igen!
Jag gillar kärran som gjordes till lilla Hanna :)

Lycka till med allt!

http://htttp://greydobs.blogspot.com

 
Ingen bild

Håkan Persson

17 augusti 2010 20:25

Inte gråta Lisa.....Hur djävligt det än är så ska ni veta att...Efter regn kommer solsken...

Lycka till i Strömsholm.

 
Marie S

Marie S

17 augusti 2010 21:58

Instämmer med Håkans inlägg. Efter regn kommer solsken, och jag är övertygad om att den här trista historien får ett lyckligt slut! Jag håller tummarna för att det nu fungerar med gipset, och jag förstår att Ni tycker det är tungt just nu. Nu kan det bara gå framåt igen!
Ha det gott,
Mvh
Marie S

http://www.mibisans.blogg.se

 
Ingen bild

Linnea

17 augusti 2010 22:43

Skit, va jobbigt detta är både för er och Hanna. Håller tummarna att allt ordnar sig till slut.
Många kramar från oss!

 
Sara

Sara

18 augusti 2010 08:19

Hoppas att allt löser sig till det bästa. När man läser er blogg inser man att man inte ska klaga för att man ev har någon infektion i hundgänget...
Jag måste säga att Hanna verkar vara en kämpe. Jag kan inte föreställa mig hur Zeke skulle reagera om han skulle vara tvungen att ha det där gipset och vara så mkt i stillhet.

http://sarajohan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofi

18 augusti 2010 17:17

HÅLL UT!!!
Hanna är LYCKLIGT LOTTAD som har ER!!!
Kramar fr oss i Ramnäs...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards