Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Mälar Cupen, semi 2...

Av Anders o Lisa - 21 juli 2010 13:17

...Ja det var det vi styrde kosan mot igår eftermiddag.


Behagligare temperatur i bilen än tidigare färder mot Västerås, men när vi kom fram slog kvalmigheten mot oss.


Häftigt att se alla bilar, husvagnar, människor och framförallt alla hundar, det är SM-tider... :) och där skulle vi vara med :) :)...


Det började med en låång kö till veterinärbesiktningen, Klara tyckte det var lite läskigt, tror jag, och ville gärna bli klappad av matte. Men sen kom Göran, Klaras uppfödare, och då blev det genast  bättre...äntligen någon hon kände igen och någon att gosa med. Sedan träffade vi hela tjocka släkten, både vad det gäller tvåbenta och fyrbenta, och det var himla kul.


Mentor Leif fanns också på plats, skönt med stöttning och givetvis kom det frågor från mig då det var ny bana att tävla på och nybörjar-nervositeten gör sitt. Det är liksom att svaren inte riktigt går in och sitter där när det är tävling på gång...om ni förstår vad jag menar... :D 


Japp då var det dags, här ser ni Klaras startfält i depån innan vi går in för defilering;


   Box 1 Miss Cherimoya, 2 DS Blåkulla, 3 Klara, 4 Ragdance, 5 Bina. 


   Jätteskoj med publik och en entusiastisk sådan...


   Här defilerar jag o Klara under glada tillrop från vänner vid staketet :D


   För första gången ville inte Klara gå in i boxen, men vi började liksom om och då gick hon in med en lätt knuff-skuvning i baken...hunden i boxen intill vände sig så det tog lite tid...men sen bar det iväg. Klara var inte med ut i vanlig ordning och hon trixade lite hit o dit innan hon hittade rätt men sen tog hon i och var först i ingången till kurvan...


  


   Positionerna i kurvan...Bina ligger fyra här men slutar som 2a i målgången - hon måste ha jobbat på bra...


   Klara verkar titta lite förundrat på Bina som rusar mot trasan... Klara kanske ville ta ett medellopp istället :)...


1a Klara 20.20

2a Bina 20.66

3a Miss Cherimoya 20.88

4a Ragdance 21.13

5a DS Blåkulla 21.49


Klara gjorde ett fint lopp och en fin tid. Här vann hon med nästan en halv sekund och gjorde enligt Anders en riktigt stark målraka...vi är jätte nöjda och glada...och motstånd kommer hon att få till fredag när hon nu gick vidare. 

Då möter hon  bl. a Mr Challenger och Ragtime som gjorde än bättre tider i semi 1...


   Kul var det att få segerdefilera och ställa sig högst upp på pallen!! :D  HEJA KLARA


   En fin rosett till Klara och en fin ros till matte o husse. 


Nu så här efteråt är nästan hela loppet o prisutdelningen som i ett töcken :). Men i takt med att nerverna stillar sig blir väl världen allt mer klar för mig under tävlandet ;)



Ett annat intressant lopp under kvällen var när kullsyskon och äldre syskon till både Klara och Hanna möttes.


   I blått täcke DS Leffe Blond, svart Dalasi och svart/vitt Dong...


   Tror Leffe Blond fick en kalas start och gjorde sin hittills snabbaste tid på 295 m, 19,41. Tvåa blev Dong och trea Dalasi.


   Här hade fotografen kommit lite närmare så man ser att det är hundar o människor på bilden i alla fall ;).  De har lite att leva upp till töserna här hemma med så duktiga syskon, GRATTIS till er alla....


Nu har jag suttit alldelens för länge här och bloggat, men jag har lite svårt i bland för att göra det kort...nu ska vi ut med hundar... hundar...hundar...hundar....


 / L





 
 
Ingen bild

Sofi

22 juli 2010 16:32

Va Skoj!!! GRATTIS TILL VINSTEN...

 
Disa & Mattias

Disa & Mattias

22 juli 2010 20:24

Grattis!! Vi håller tummarna imorgon igen... Och nästa år, då är det minsann dax för småråttorna ;)

http://abbes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards