Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Höjdhopperska!

Av Anders o Lisa - 16 juli 2010 13:09

Kajsa Bergqvist släng dig i väggen...här har vi Hanna med H!


Nej, förlåt Kajsa! Hanna har en bit kvar till att slå dig... :/


Det var inte alls roligt och jag kunde lätt hålla mig för skratt när Hanna seglade över staketet!

Jag och Anders stod utanför staketet och sågade ved, Hanna kråmade sig ut genom en av "rutorna" och ville vara med. När hon inte kom närmre tog hon alltså saken i egna händer och hoppade över...hur lätt som helst. In med hunden och upp med nästan dubbla höjd i staket, som tur är hade vi mer hemma.

Det första hon gör när hon kom ut var att försöka igen! Med den påföljden att hon inte riktigt kom över utan blir hängande i bakbenet i en halv sekund innan hon rasar ner...hujja mej...rusar fram och är bredd på det värsta, men hon visar ingenting efteråt!! Pust..


Nu ska här köpas in ännu mer staket och även sättas upp mot det höga gräset och träden utanför på långsidan. Tror inte att hon försöker däråt men man vet aldrig med den damen...har aldrig varit med om en hund med bättre självförtroende och tilltro till sig själv...Vi kallar oss Fort Kroken numera...


I o f tror jag hon var lite uttråkad också. Det hade inte blivit några långpromenader i o m värmen som var. Så nu har vi varit ute i skogen på morgonen idag och stillat spring-lystmätet lite, vädret tillåter det också - bara ca 22°.


Nu väntar vi på husse som slutar 16.00 och sedan har semester i två veckor!!

Vi ska grilla och ha de gött och några hundaktiviteter blir det nog, kanske bad - vi får se.


Det ska bli spännande att följa morgondagen på rundbanan i Västerås...vilka semifinaler!! Hade gärna varit på plats och beskådat...är man inte med i starten blir det nog svårt att gå vidare...

Riktigt spännande klass 3 lopp också!


Nu bröskar det och växer bland blommorna, regnet gjorde gott...


  


  


  


   

Ha en fortsatt trevlig fredag och grilla lugnt...


 / L


 
 
Ingen bild

Sofi

16 juli 2010 17:22

Hanna med H = Hanna me Hopp.. Hopp över... å hopp om framtiden...=)
Vilken grej... På sommaren sågas det ved i hettan för att det värma på vintern...,

 
Lisa

Lisa

16 juli 2010 17:37


Ja, tänk om man kunde spara värmen och ta fram den till vintern. Just nu, efter att ha klippt gräsmattan, skulle jag nog kunna värma upp hela huset en eller två timmar!...

...och hopp om framtiden låter bra, men vi har talat om för henne att det räcker om hon springer...

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
åsa

åsa

16 juli 2010 21:26

Häxöl hoppade 1.80 vid den åldern..andra sidan..jordgubbar som lockade..ena stunden stod hon förnöjt och tittade..från ena sidan..nästa gång jag tittade stod hon på grannsidan..vet inte än i dag HUR hon tog sig över..

men hon har aldrig gjort om det tack och lov

Håll tummarna i morgon..

Ha det gott..vi är lite trötta just nu..

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Disa

Disa

16 juli 2010 22:12

Självförtroende har Lingon också så det räcker och blir över - på gott och ont! Jag väljer att se det positiva ;) Just nu är han dock lite ynklig, såret på tassen läker dåligt och tratten är ingen favorit..

http://abbes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards