Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Rundbanan i Västerås...

Av Anders o Lisa - 18 maj 2010 17:20

Ja, vi hann med en sväng på rundbanan i Västerås på söndagen innan vi drog hem till Dalsland och lilla Åmål.


Efter överläggning med Åsa kom vi fram till att låta Klara springa med deras Marta. Det första på start sträckan (vet inte om man benämner det så) så gav sig Klara på Marta och käckte, men iom att inte Marta brydde sig om henne och kurvan tog vid så la hon av med det och sprang riktigt bra. Klara tappade i kurvorna men tog in  på raksträckan...   

   Upptäckte att hon nog har rätt bra kondis då hon inte var så trött efter loppet som jag föreställt mig :) Det blit ju lite annat än Whippet Race...


Och det här var ju så roligt så vi bestämde oss för att åka till Västerås redan till helgen...Vi har banor på lite närmare håll, 15-20 mil, men det blir naturligt att åka hit så här i början då Leif, Emmaline´s, är min mentor och vi får hjälp av dessa två glada pensionärer :) !


Inte nog med detta, det blev även en liten "mini-valpträff" då vår Hanna, Åsa o Leifs Cashen, Sofi o Janne m barns Zafina och Brusell o Larssons Figo fanns på plats! Jätte roligt att se "valparna" ihop...   


   Figo och Zafina.


   Figo och Hanna kollar in banan...


   lite lattjolajban också!


   Cashen var nog den som var mest traständ och visste vad som sker innanför det där stängslet...




   Här har vi gått närmare banan och kollar in en greyhound som springer.


   Sedan bjöd den snälle trasföraren in oss till trasan och Hanna tvekade inte...


   ...men vänta nu, den rörde på sig..bäst att backa...


   ...nä nu jäklar tar jag den!...


   ...och nu tror dom att jag ska SLÄPPA den...den är miiin!


   Hanna trivdes på banan och bland sina syskon!


Som sagt det var väldigt roligt att se Klara springa på banan, WR är ju så kort och här fick man verkligen se hunden springa. Men det finns tjusning med båda två...


Avslutar med denna bild;


   Det ska börjas i tid...


 / L

 
 
Elin Rose

Elin Rose

18 maj 2010 20:23

Åhhh vad roligt!!
Vi fundarar på att åka till Alingsås på Lördag när dom har tävling!!
Ska bli kul att se Spöket prova runbdana första gången!1
Kramis

http://www.sloughi.se

 
Åsa/Leif

Åsa/Leif

18 maj 2010 22:00

Kul att ha er här i helgen..välkomna igen..

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofi

19 maj 2010 12:09

Kul att ni knäpper så många fina kort...
Å jag bugar för fina kort på min Råtta...
Trevligt att ni kommer hit i helgen... Blir de GLADA alltför glada så finns vi ungdomar där oxå... =) Vi kommer gå "upplärning" nästa år hos Leffe den glae...
Janne å Sofi me barn o Zyrra....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards