Alla inlägg under januari 2010

Av Anders o Lisa - 14 januari 2010 11:09

   Imorse var rimfrosten allena rådande - vackert! -9 kl. 0700. Inte det kallaste men kylan går genom märg och ben. 


/A

Av Anders o Lisa - 13 januari 2010 08:56



   Skapade en ny Meny-avdelning förut. Vore kul om Ni ville rösta...


Av Anders o Lisa - 13 januari 2010 07:08

   Kaffet står på, Hannas frukost står på värmning, och jag måste ju testa att blogga "på riktigt"!


När jag imorse stapplade ut med Hanna i famnen, tänkte jag på hur lätt det är att vänja sig vid det nya. När Hanna växer och växer, så blir jag lätt ivrig och ser alldeles för fort på henne som "på väg mot vuxen". Igår märkte jag helt plötsligt att när hon drack vatten, så behövde hon inte resa sig upp på pallen, utan hon stod på GOLVET och slurpade!! "Japp, det var signalen, nu är hon vuxen!" :)


Fan, de är ju valpar nästan ända fram till andra löpet!!! Just det - FAN! Anders, ta det lite lugnt, hon är blott 3 1/2 månad. Men detta tycks mig vara ett karaktärsdrag; att ha LITE svårt för att vara här och nu... här och nu, men just NU ska jag ta mig en kopp, tror jag. Mmmm....


   Klaras tredje dag hemma, oktober -08.


   Klara o Hanna gosar. Hannas tredje dag hemma, nov -09.


  

"Armstöd ska SITTAS på!" Hannas sedvanliga envetna egenheter...


/A 

Av Anders o Lisa - 12 januari 2010 10:26


Detta är vårt hus på landsbygden, 12 km norr om Åmål. Vi bor i Mo socken, och bullerbyn heter Kroken.


   På våra breddgrader är vi numera inte så vana vid den här typen av väderlek, som vi haft den senaste månaden, så nu längtar vi efter våren och de sköna promenaderna. Hoppas vi inte stöter på för mycket taggtråd (vilket vi uppenbarligen redan gjort :))i backarna, bara!! Likaså gäller...


   ...de här rackarna! Men, som regel håller de sig på ett betryggande avstånd...


/A

Av Anders o Lisa - 12 januari 2010 07:09


Jag tror att vi börjar med ett par goa kort...


    Den här typen av bilder är svåra att få till, tack vare stor kontrast i ljusstyrka.


   Vid två-snåret, för ett par, tre veckor sedan. Både jag och grannen stod där bredvid varann, som ett par turister...

Av Anders o Lisa - 11 januari 2010 17:59

                                                                                                    (Copyright: Emmaline´s kennel)

8 veckor


  

10 veckor


  


3 1/2 månader           6,2 kg

Av Anders o Lisa - 11 januari 2010 17:33

Här har vi Hanna i full karriär. Hon är ju än så länge lite för liten för dessa snömängder, men vi har skottat upp lite olika korridorer för djuren att springa i.


Klara hade lite andra förutsättningar för att rasa av sig i trädgården. Här är hon ungefär lika gammal som Hanna är nu.

     Här är hon 7 månader. Februari 2009.

Av Anders o Lisa - 11 januari 2010 13:24

 

Scilla


  

Klara   

Hanna

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards