Alla inlägg under januari 2010

Av Anders o Lisa - 23 januari 2010 21:20

Vi tog en tur till IKEA-Karlstad idag. Slog två flugor i en smäll. Köpte en stor jutematta till vardagsrummet och Hanna fick åka bil, bilåkningen gick helt tyst tillväga, för Hannas del. Mycket tack vare att Scilla och Klara och Lisa var med - tryggheten... Vi blev glada för mattan, Hanna diggade plasten....


Först såg det ut så här....

Och här kommer slutet!
/ L o A
Av Anders o Lisa - 22 januari 2010 17:45

Här kommer ett gäng kort på trötta hundar...

  

Så här kan det se ut på kökssoffan....


   eller så här......


 

eller varför inte på detta vis......


   eller framför tv:n.....


   så här kan man också knoppa in......


   men tröttas var nog Hanna härom kvällen när hon skulle ut på sista" kvällskissen"!


/L



Av Anders o Lisa - 22 januari 2010 12:07

Bjuder här på ett totalt misslyckat klipp. Hanna hade världens uppvisning igår kväll - helt vild! "Skynda, skynda! Kameran! Action!" Sprang efter den och satte igång. Och vips, exakt när sekunderna började röra sig på skärmen, då lugnar hon ner sig avsevärt... Vad säger man? 

Annars har hon idag fått en biltur, med en promenad utan koppel på nya marker. Mötte Solveig och Margareta med sina respektive hundar. En Golden och en Labrador. Hanna har aldrig mött så här stora hundar tidigare, så hon var liiite skeptisk :) Men det gick bra det också. Hon är stabil, tösen.


/ A


Av Anders o Lisa - 20 januari 2010 18:22

Under eftermiddagen åkte jag o Hanna till Dan och Linda. Hemma hos dem bor även 5 whippetflickor: Ida, Penny, Siri, Daisy och Sofie. Hon ville definitivt berätta själv, sa hon, så OK då.


"Att resa med den där saken som dundrar tyckte jag väl inte om så mycket, så jag pep och sjöng för Chauffören."


"Han ville absolut ha in mig i nåt stort och rött, med en öppning mitt på. Väl inne var där en trevlig tjej med godis och leksaker. Sen kom det in en sån som mina stallkompisar, sen en till o s v, tills hela köket var fullt av såna!"


"Chauffören följde ju med in och höll mig det första så det skulle kännas bra, och det gjorde det snart, så då fick jag kika på de där som jag aldrig sett förut. Men det var väl inget märkvärdigt, ha!"


"Chauffören satte in mig i saken som dundrar, och då brydde jag mig inte alls, kommer inte ihåg så mycket mer förrän jag kände bekanta dofter och slutligen fick träffa "De Mina" igen!"


/ A o H

Av Anders o Lisa - 20 januari 2010 14:22

Dammsuger Du trappan uppifrån och ner?


Jag måste ju bara kolla om jag är ensam om detta speciella beteende! Rösta!


/ A

Av Anders o Lisa - 20 januari 2010 14:13

...det är lustigt ibland, när man dammsuger. Man brukar ju praktisera någon form av ergonomienligt rörelseschema, inte sant? Men helt plötsligt dyker det upp en alldeles lysande idé, tillika fullkomligt naturlig! Efter att ha dammsugit sovrummet och hallen uppe, så klämmer vi väl trappan också. Uppifrån och ner...

   Det här är ju förstås en efterkonstruktion, men precis så här såg det ut från sidan. Hur som helst, fullkomligt naturligt...


/ A

Av Anders o Lisa - 19 januari 2010 22:07

Så här ser det ut när Scilla o Klara försvinner på promenad.

  

Men hon säger ingenting utan konstaterar " att där går de iväg!"


Hanna har varit duktig på att gå till dörren från första stund när hon är nödig.....

  

och nu det sista har hon börjar gå till dörren för att komma ut och få sig ett race, kika på fåglarna eller krypa in under alla buskar o träd som finns. Hon vill vara ute mer och mer, i o f  inte konstigt eftersom det blivit varmare.


Så här stod öronen för det mesta för inte så många dagar sedan........

   Lång svans, rosett öron och mörka ögon är "attribut" som jag kommit på att jag tycker väldigt mycket om hos en whippet. Så jag funderade lite hur det skulle bli......


   ......och de senaste dagarna har öronen lagt sig så fint................


Här är ett kort som jag bara tycker är så fint i sin enkelhet.

   De harmonierar så fint ihop här. Hanna ser så "vuxen" ut nu ibland.


Och så har vi goa Scilla:

  

Min första whippet-tik som hunnit bli fem år.

Innan henne fanns en whippet-hane samt greyhounds, men det tar vi en annan gång!


/L

Av Anders o Lisa - 18 januari 2010 18:07

Först ut är Scilla på påskafton -09. Vi tog en skön promenad.

Scilla moläter Frolic i Lisas ficka.

*

Klaras premiär genom helöppen bur på WR i Karlstad

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards