Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Kort kort kort kort.....

Av Anders o Lisa - 31 januari 2010 13:08

Nu har vi "bara" - 14,6 ute, i morse var det -21 och ännu en dag utan riktig promenad. Klara o Hanna var ute tillsammans i trädgården, det gick jätte bra, sansat spring. Scilla skulle jag aldrig släppa ut med Hanna när hon är så ung, inte det att Scilla är dum eller så men hon "jagar" väldigt och blir så intensiv, nästan blockerad. Men Klara är på ett helt annat sätt, där är det hon som vill bli jagad och hon är så bra på att parera, så lätt i kroppen.


Det är väldigt roligt att titta just på Klara när hon springer i trädgården nu när det är snö. Hon gör sig banor och dessutom lägger hon in hopp i farten,  och dessa hoppen är liksom återkommande på exakt samma ställe. Hon har alltid älskat att hoppa, har funderingar på att samla hopp-kort som vi har och lägga ut någon gång. Vet att jag läste på syster Dalasis hemsida för länge sedan att även hon tyckte om att hoppa, så det kanske är ett släktdrag!? 


Hon är dessutom väldigt snabb på att knycka bajspåsar som inte hamnat där de ska fort nog. Men denna gången fick hon tag i något större....


   Kolla blicken på "bytet"!


  


   Där fick jag dig....


   ...och bytet är mitt!


   Men det HÄR är ännu bättre än plastpåsar, TRASAN!


   Ibland är det skönt att bara stanna upp och sola sig lite.....


   Och med risk för att bli tjatig så längtar jag mig bort ibland när jag ser dessa bilder...


   De flesta hundägare får väl något drömskt i blicken o en go´känsla i magen när man tar upp blicken, ser sina vackra hundar längre fram på stigen, fåglarna kvittrar  temperaturen är perfekt, man är ledig och det känns som att man kan gå till världens ände för att ha kvar just den här härliga känslan!


   Avslutar med dessa sköna bilder på Klara...


  

/ L

 
 
Linnea

Linnea

31 januari 2010 15:01

Vilka härliga bilder!
Vilken härlig hund hon är, Tala-Klara!
Vilken lycka för oss att ni började blogga!
Kram!

http://moneysteps.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

1 februari 2010 18:09

Vad roligt att Ni känner så!

Vi har förstått att Åsa o Leif tycker detsamma och det är faktiskt pga er uppfödare som vi började blogga. Tänkte att det var kul för Er att följa utvecklingen och kanske att någon som har ett syskon också skulle vara intresserad. Att det dessutom tillkommit fler är ren och skär bonus!!

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders o Lisa - 8 mars 2013 14:25

...har hänt sen sist?    Ja, i december började jag renovera övre "hallen", trapphuset och det ena rummet på övervåningen. Rev en vägg, satte upp ett staket som tydligen ingick i ursprungsplanen 1936, tog fram originaltaket (vanlig fasspånt med e...

Av Anders o Lisa - 7 januari 2013 14:43

    Och det tog sin lilla stund att komma in här... det var så längesedan jag skrev på bloggen så jag hade glömt allt från inloggningsuppgifter till hur man laddar upp kort, men det löste sig på vägen så att säga! :) Vi nosar och letar oss ...

Av Anders o Lisa - 7 oktober 2012 17:35

Tiden flyger iväg, så nu är hösten här...       Klara: ...tar det lugnt, är med på sköna promenader och trappar långsamt ned på sina 2 mediciner.        Elton: ...tar det också lugnt, har växt en del och får göra det i sin egen takt...

Av Anders o Lisa - 6 juni 2012 13:25

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, but here we go again...   Lusten har inte infunnit sig och så blev jag så vansinnigt sjuk efter förra bloggen. Har fortfarande ont i halsen som kommer och går...    Följde med Linda till ...

Av Anders o Lisa - 2 maj 2012 11:26

Och så kom då värmen tillbaka!   Själv sitter jag snorförkyld med värsta basstämman och hostar. Huvudet känns som fyllt av bomull... Trodde jag klarat mig denna vinter, men se det hade jag inte!   Förra helgen fick Elton testa vår bana lite e...

Presentation


Välkommen!

Rösta!!

Varifrån kommer du?
 Syd
 Öst
 Väst
 Mellan
 Norr
 Europa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Familjen


KLARA - Moneystep´s Tala (2008.08.04)
e. Jykä v.d. Spaarne Meute
u. Moneystep´s Tre Rand

ELTON - Old Road´s Kroken (2011.11.04)
e. Blits v.d. Spaarne Meute
u. Old Road´s Chakira

^^^ ^^^

ANDERS - Hedströms Anders (1974.09.27)
e. Torbjörn
u. Aina

LISA - Johanssons Lisa (1967.01.03)
e. Sven
u. Elsa

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards